Vissa människor


 Det är sant. Vad du än gör så kommer vissa människor aldrig att tycka om dig. Något hos dig irriterar och stör något hos dom själva.

Och det är helt okej. Alla behöver inte tycka om varandra. Och det är bara att man avstår från de personernas sällskap. Man håller sig till ett sällskap som passar bättre helt enkelt.

Men det kan vara extra svårt i vissa fall. Ett av mina syskonbarn har fått en svärmor som verkligen tycker illa om sin svärdotter. Fast inget har hänt mellan dom. Svärmodern går så långt att hon går till sonen och pratar illa om hans fru!!!

Anmärker på hennes utseende, på hur hon sköter hemmet och barnet. Föreslår att han kanske skulle få det bättre med någon annan. Det har gått så långt att han nu har tagit avstånd från sin mamma p.g.a. all illvilja hon spytt ut.

Så det finns verkligen extrema fall av motvilja hos vissa människor. Det är inte ofta man möter såna människor som tur är. Men när man gör det är det lika bra att bryta all kontakt med dom.



Det har snöat här. Ett tunt vitt lager pudersnö täcker marken. Hoppas det tinar bort i solskenet vi har idag. Men redan imorgon kommer det mer snö så vintern är inte slut riktigt än.

Jag har ont i en fot sedan jag var ute och gick i måndags. Vilade foten hela dagen igår och ska göra det idag också. Tar det lugnt tills den slutat värka. Tur att jag har böcker att läsa nu när jag ska sitta stilla.


Jag är en riktig bokslukare. Läser alla sorters böcker. Och läser fort, lite för fort. Försöker nu att lägga band på mig och lägga ifrån mig boken emellanåt. Göra något annat en stund. Så att böckerna ska räcka lite längre.

Så idag ska jag fortsätta att läsa. Ska titta på en ny serie på Viaplay. Kanske ringer ett videosamtal till yngsta barnbarnet, Alex. Han har brutit benet och mår inte så jättebra förståss. Vi video pratade en stund igår också, Alex och jag. 💗

Ja det är väl ungefär så min onsdag är tänkt att bli om inget oförutsett händer.

Hoppas ni har en riktigt bra dag så här mitt i veckan. Var rädda om er och om varandra. KRAMAR

Kommentarer

  1. Ja det är skönt att man kan välja bort vissa personer som man inte alls passar ihop med.
    Fattar inte hur en mor kan bära sig så illa åt mot sin son. Helt klart rätt att bryta med varandra då.
    Jag har inte läst en bok 🤔 -ja, det är så länge sedan nu. Måste få igång mitt läsande igen för det är kul och spännande med ibland.
    Ha en fin onsdag nu och vila din fot så den blir bra.
    Här skiner solen och vi har nu +14.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt problem är att jag läser för fort så böckerna tar slut för fort.
      Skulle behöva bo vägg i vägg med biblioteket. =)
      Här är det kallt och blåsigt idag.
      Kommer snö i e.m och imorgon. Tyvärr.
      Kram

      Radera
  2. ja du de finns nötter ..gisses vilken otur de var en sån svärmor ...tänker att ibland är det även vuxna barn som är så där knäppa mot en förälder som skaffar en ny partner ...huuu för människor som ska hålla på så där ...men har killen brutit benet ...ajajaja då ..inge vidare ...tur de finns lite fejstajm ibland ..ni kan spela yatzy eller kort på varit håll å ställa mobilen så ni ser när den andra slår sina tärningar eller lägger sina kort ..så gör min äldsta med sin pappa
    här är det puder snö ....å grått..njut av solen även om du får hålla dig inne å vila foten
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja första dagen på slalomskolan han hade sett fram mot så mycket.
      Ramlade efter ett åk och bröt benet. Så där tog den glädjen över sportlovet slut.
      Grått här idag. Blåser och känns riktigt ruggigt.
      Ha det finfint.
      Kram

      Radera
  3. Men fy vilken obehaglig människa. Det är nästan så man tror att
    hon måste ha psykiska besvär.
    Bra att dom inte har kontakt med henne längre.
    Otur med foten. Hoppas den känns bättre snart igen.
    Vila dig och ta det lugnt.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Ja jag misstänker också att hon har psykiska problem.
    Rejält obalanserad vad det verkar.
    Foten är bättre men inte riktigt bra än.
    Kanske nästa vecka. Hoppas det.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning