Hakuna Matata

Det är alltså så jag ska leva. Äta hälften så mycket, gå dubbelt så långt, skratta tre gånger så mycket och älska måttlöst. Då kommer jag att leva både bra och länge. 

Det låter ju klokt. Och inte alltför svårt. Kan börja med allt redan idag utom en sak. Att gå dubbelt så mycket. Det får vänta till våren. Men matportionen kan jag minska. Skrattet och kärleken har jag redan i övermått. Så det fixar sig. 😀

Det är en tidig morgon här. I alla fall för mig. Vaknade 6.30 och kunde inte somna om fast jag försökte. Så då är det lika bra att börja dagen tidigt.

Tänk så fort man vänjer sig vid saker och skaffar nya vanor. Förr när jag jobbade började jag 6.45 och åkte hemifrån kl 6 varje arbetsdag. Nu har jag vant mig vid pensionärslivet och tycker att det är tidigt att vakna före 8. Det är inte det enda jag vant mig vid. Efter ett år med pandemin har jag vant mig vid ensamheten och hemmasittandet också.



 Kör lite Hakuna Matata och tar dagen som den kommer. Vilket faktiskt är väldigt skönt. Ingen stress och känner man för en tupplur emellanåt så är det helt okej.

Ett sätt att leva som inte känns så dumt trots allt. Men det är så klart att man längtar efter att kunna gå vart man vill när man vill. Utan att riskera att smittas av Covid-19 mutationerna som finns överallt nu. Men det behöver vi inte gå in på här och nu.

Nej, nu tänker jag bara njuta av morgonfriden. Ska ta mig en påtår nu och filosofera vidare för mig själv.

Ha en fin dag. Var rädda om varandra. KRAM

Kommentarer

  1. Visst är det så att man snart vänjer sig vid saker och ting.
    Men lite trött är jag nog allt på denna coronaskit nu.
    Ha en bra mittiveckandag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det jag tycker är mest tröttsamt med corona skiten just nu är att
    vänta på vaccinering som aldrig kommer riktigt igång här i Sverige.
    Och alla olika besked man får hela tiden som motsäger varandra.
    Sedan i december när vaccineringen började här har man hunnit vaccinera
    bara strax över 500.000. Ynkligt lite. Men vi har tydligen inte fått de
    vaccinleveranser vi blivit lovade.
    Det är tröttsamt att inte veta hur det blir.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om längtan att kunna leva fritt igen.
    Men det är ju som du sa förut ingen idé att älta allt elände.
    Och all irritation över myndigheternas slöa agerande delas av oss alla.
    Ditt tibetanska talesätt var väldigt bra.
    Vad blir det imorgon mån tro, hihi.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt. =) Bara att gilla läget och göra det bästa av det.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning