Ny tid........igen.


 

Jaha , igår blev det sommartid igen. Fast ingen egentligen vill hålla på med sommar och vintertid. Men EU har inte hunnit ta beslutet att slopa sommartiden. Dom säger att det varit för mycket med pandemin. Fånigt. Varför ska EU ta ett beslut? Varför kan inte alla länder bara göra som dom själva vill? Låt befolkningen bestämma hur det ska bli.

Så idag är jag extra trött. Min kropp tar ett par veckor på sig att acceptera och vänja sig vid den nya tiden.


Jag har blivit bestulen på en timme för att någon någonstans en gång fick idéen att det skulle vara bra om det var ljust en timme längre på vår och sommar kvällarna. Den personen har nog ångrat sig för länge sedan. Haha.

Helgen har varit lugn som vanligt. Men idag är det dags att börja på en ny vecka.

Idag ska jag gå ner till stan. Ska på biblioteket och så ska jag köpa sista påskpresenten till mina barnbarns påskägg. Bara några dagar kvar tills påsken är här ju. Redan på torsdag börjar påskhelgen. Det går snabbt dit.


På tisdag kommer dottern hit på morgonen. För ovanlighetens skull ensam, utan barnen som är i skolan. Hon ska låna min tvättstuga. Dom håller på att renovera sitt badrum hemma. Så dom har lite begränsade möjligheter tills allt är klart.

På onsdag ska jag för första gången på 6 månader träffa min bror. Han ska hämta en grej här. Så vi sa att han får sitta kvar i bilen med öppen dörr. Så kan jag sitta på min trappa. Då får vi se varandra IRL och hinner prata en stund.

Sen är det som sagt var skär torsdag och hela påskhelgen rullar in. 🐣🐤🐥

Så ser den här veckan ut för mig. Dags att sluta slöa vid datorn. Skaka av sig tröttheten, sluta muttra om sommartid och sätta igång den här dagen och den här veckan.

Ha en bra början på veckan. Var rädda om er och om varandra. KRAM

Kommentarer

  1. Jag tycker också att det är jobbigt att hålla på att ställa om
    mellan vintertid och sommartid. Totalt onödigt.
    Ja nu kommer påsken snabbt. Har faktiskt varit ute och plockat in
    lite påskris. Annars pyntar jag nog inte så mycket mer.
    Kul att du ska få se din bror igen efter så lång tid. Även fast det blir
    utomhus och på lite avstånd.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit ute och promenerat i spöregn.
      Inte med avsikt. Blev överraskad av regnet.
      Hoppas vi får lite finare påsk väder.
      Kram

      Radera
  2. Nej det finns nog inte många som tycker detta med sommar och vintertid är någonting att ha.
    Så härligt att få träffa din bror irl. igen. Jag har inte sett brorsan sedan i slutet av augusti. När vi pratar med varandra är det vanliga samtal inte som när man pratar med barnbarnen. Kanske ska ändra på det med brorsan med så att vi ser varandra med.
    Ha en bra dag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej videosamtal kör jag bara med barnbarnen ibland. Om dom är bortresta tex. Aldrig med min bror. Fast vi pratar med varandra flera gånger i veckan.
      Blir kul att ses face to face.
      Kram

      Radera
  3. De enda som är bra med sommartiden är att de är ljusare på kvällen ..men man anpassar sig ju efter någon vecka tur nog ..önskar dig en bra vecka med de du tar dig för
    hade fint

    SvaraRadera
  4. Tack. Ha det fint du också Blondie.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning