Halva månaden kvar

Mitten av mars redan. Skönt. Våren kommer närmare för varje dag som går.



Hade en bra helg på alla sätt. Lördagen tog jag det bara lugnt. Tittade på mello och åt lite gott. På söndagen kom dottern med familj hit. Vi umgicks och hade det mysigt hela dagen. Till och med Alex hade skoj trots hel gips och allt .

Det tar nog ett par veckor innan han kan börja komma till mig på fredagarna igen. Gipset måste bytas till ett mindre som går från knä till fot först. Och så måste han bli van att gå med kryckor.



Idag har vi grå himmel och ett par plusgrader här. Inget vårliknande väder precis. Min fot har blivit mycket bättre. Kan till och med gå på den nu. Den ömmar lite bara. Men när det ändå är tråkigt väder håller jag mig inne tills foten är helt bra.

Ska försöka att komma iväg till Ikea och köpa köksbord på torsdag. Om allt går som det är tänkt. Sen har jag köpt två nya tavlor som jag hoppas blir levererade någon gång under veckan. På torsdag ska jag göra månadens mat beställning från Ica också. Skönt att fylla på matförrådet igen.

Ja det är vad som finns i min planering den här veckan. Inte så mycket men trevliga saker ändå. Jag känner mig nöjd och glad för att det händer något över huvud taget. Haha.


Dagens citat hamnade längst ner där det passade bäst idag. Tycker jag.


Ha en bra början på den nya veckan. Var rädda om er. KRAM

Kommentarer

  1. Men så supergullig han ser ut när han tränar med kryckorna Alex. Har aldrig sett så små kryckor förut.
    Vad kul att det blir både nytt bord och nya tavlor hos dig.
    Älskar att förnya mitt hem också. Lär bli lite nytt till våren.
    Här skiner solen nu. Skickar den några mil norrut till dig.
    Ha det så bra.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Tack för det S. Tro det eller ej men nu lyser solen här också.
    Du har oanade förmågor haha.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Trevligt med lite nytt i hemmet ..blir säkert jätte bra med nya tavlor och köksbord
    gäller att rivas hemma i dessa tider när man är så mycket hemma
    ha en fortsatt bra vecka ...hade fint

    SvaraRadera
  4. Javisst är det viktigt att trivas hemma.
    Och när man inte kan göra så mycket annat är det ju
    roligt att förnya och fixa hemma.
    Ha det bra du också
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning