Dansa


 Jag tror att det är extra viktigt i dessa tider att försöka hitta små guldkorn i vardagen. Små saker att glädjas åt. 

Det är ju upp till var och en vad det skulle kunna vara. Man blir glada av olika saker. Reagerar helt olika på saker. Det är bara så det är.

Själv har jag en kompis som jag tyvärr inte kan träffa under pandemin. Men hon och jag har en förmåga att få varandra att skratta. Så nu börjar vi varje dag med att prata med varandra i telefonen och skratta av oss ordentligt. Efter det samtalet känner man sig pigg och glad och redo för en ny dag.

Så hitta små saker som gör dig glad och får dig att må bra.

Ha det bra nu. Var rädda om er. Kram

Kommentarer

  1. Ett gott skratt förlänger livet säger man ju. Och det kan nog stämma tror jag.
    Få starta upp dagen med ett skratt och tanka positiv energi, kan det bli så mycket bättre.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Nej det kan inte alls bli mycket bättre. =)
    Ha det bra du också. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har en man som alltid har en massa tokigheter för sig.
    Och får mig att skratta varje dag. Det är tur att jag har honom.
    Sen har jag lilla barnbarnet som snart fyller 2. Hon är ett riktigt
    guldkorn som sprider mycket glädje till oss.
    Och ett av dagens må bra stunder är ju självklart när jag kollar
    in på din blogg.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Tack för dina alltid så snälla kommentarer S.
    Håller med om att barnbarnen är riktiga glädje källor.
    Stor kram.

    SvaraRadera
  5. ja skratta mer borde nog alla göra ..idag glädsa jag åt att de bra ligger ett tunt lager snö å inte flera dm hehehe ...ha en fortsatt bra vecka
    hade fint

    SvaraRadera
  6. Det är samma här. Det har kommit ett tunt lager snö. Det kommer förhoppningsvis att
    tina bort snabbt. Och ta resterna av den gamla snön med sig.
    Det är glädjande.
    Ha det fint du också
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning