Solen piggar upp

Tog en skön morgonpromenad runt söders höjder.  Inte söder i huvudstaden, även i Sundsvall  har vi Södermalm, Östermalm o.s.v. 😀

Solen sken så lockande att jag bestämde mig för att gå ut direkt efter frukosten.


Nästan all snö har smält bort nu. Det ligger lite kvar här och där som ni ser. På en del soliga uteplatser har man hunnit sätta ut sina utemöbler också. Mysigt.

Men inga vårblommor har kommit än. Inte ens en tussilago har jag sett här uppe. Jag njöt i alla fall av min promenad. Och inte mycket folk ute den tiden heller.

Nu är jag hemma igen och ska ta mig en kopp kaffe. Funderar på att gå ut och skotta bort den sista snön från trädäcket. Så jag kan ta fram utemöblerna. Jag har en underbar energi idag. Tror det beror på solen. 🌞

Min påsktupp hälsar att han håller med. Allt blir så mycket bättre med lite solsken att njuta av. Hoppas ni också njuter av er dag. Var rädda om er.


                                                                       KRAM



Kommentarer

  1. Ja det är verkligen ett underbart vårväder nu.
    Försökte kommentera ditt inlägg igår. Men det gick inte. Så fort jag skulle publicera försvann allting. Får se om det fungerar idag. Så härligt att du har fått en energiboost. Det behöver man ibland.
    Ha en fortsatt energifull dag nu.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Tack S. Blogger är lite jobbig och krånglar ganska ofta.
    Men bra att det verkar fungera nu. Hoppas du har det bra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som du haft en toppendag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre och bättre dag för dag ju närmare våren kommer. =)
      Kram

      Radera
  4. Våren verkar vara på gång hos dig oxå ser jag ...underbara solen å kaffe de är de bästa
    hade fint

    SvaraRadera
  5. Ja det är verkligen härligt.
    Njuter för fullt.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fint! Vilken mysig miljö! Sköna dagar men kyliga nätter här på ön...och nu har alla blåsippor kommit!!! Tjohoooo!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Här har jag inte ens sett en liten tussilago än. Men det kommer väl snart igång
    med blomningen här också. Sippor, snödroppar, krokusar m.m.
    När dom tittar fram är det verkligen vår här. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning