Så blev det måndag

 


Det ordspråket stämmer ju verkligen. Och det är något jag har lärt mig under det senaste året. Att ta det lugnt, inte stressa och att även om jag gör det i min egen takt blir det gjort.

Hur jobbig den här isolerade tillvaron än varit och är så har jag lärt mig mycket av att vara ensam. 

Det finns t.ex. ingen stress i mitt liv längre.  Förut försökte jag leva i nuet för att må bra. Nu lever jag verkligen i nuet. En dag i taget. Att inte kunna göra på annat sätt har gjort mig väldigt avslappnad och lugn.

Tidigare stressade jag ut på min promenad direkt på morgonen för att ha det gjort. Och för att jag fått för mig att motion var bäst på morgonen. Nu kan jag gå helt olika tider olika dagar. Har oftast en lugn och skön morgon först innan jag gör något annat.

Skulle kunna dra hur många exempel som helst på hur mitt liv förändrats. Men ni förstår säkert hur jag menar. Även era liv har väl blivit annorlunda det senaste året. Vad märker ni mest skillnad på i era liv nu mot för innan corona?

Skulle vara kul att veta, så lämna gärna en kommentar.

Här är det en solig men kall morgon. Jag ska ta mig en promenad lite senare. Gäller att klä på sig ordentligt om inte solen hunnit värma upp.

Ha en bra måndag och glöm inte att vara rädda om er och om varandra.

                                                                                                       KRAMAR


Kommentarer

  1. Förstår vad du menar om att livet förändrats.
    För mig är det som om det inte finns någon speciell tid.
    Inga klockslag då saker ska göras. Jag äter när jag är hungrig.
    Det är ju lätt när man är hemma. Och jag sover om jag är trött.
    Även mitt på dagen. Ha ha. Inga måsten och allt får rulla på i
    sin egen takt. Som om man är i en tidlös bubbla.
    Ha det bra i din bubbla också.
    Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner likadant som du. Och det är ju det som är det positiva
      med isoleringen. Medans det negativa är att man inte träffat alla i
      familjen på evigheter. Men som tur är finns det ju telefon och videosamtal.
      Ha det bra Ulla.
      Kram

      Radera
  2. Eftersom jag inte jobbar längre heller här nu. Så är det mycket mer ta dagen som den kommer nu.
    Finns ju inga måsten längre som när man jobbade.
    Det är mycket som har förändrats i ens liv p.g.a. coronan. Men det är nog inga direkta till det sämre, förutom att vi inte får träffa vår nära och kära då.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var just det jag ville veta. Vad som förändrats till det positiva
      under pandemin. Tar också dagen som den kommer. Det ska jag fortsätta med även när pandemin är över. Ha det fint Carin.
      Kram

      Radera
  3. man börjar känna sig lite halvt om halvt folkskygg ...man går omvägar när man möter folk och när någon kraxar så slänger man ett getöga å går en annan väg så höll man ju inte på förut ..de är väl de som har förändrats ...samt att man alltid säger ...om vi / ni är friska så kan vi göra de eller de i de banorna tänkte man ju inte tidigare
    ha en fin start på veckan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Det blev något fel när jag skulle svara på din kommentar.
      Men nu verkar det fungera igen. Det är så klart att jag också
      reagerar om någon hostar. Då går jag en annan väg.
      Men annars är jag bara normalt försiktig. Försöker att inte vara
      ute och springa i affärer i onödan. Men uträttar de ärenden jag måste.
      Och då är jag försiktig. Planerar och fantiserar om sommaren som kommer.
      Tänker på allt jag ska göra då, om jag fått vaccin.
      Ha det fint Blondie
      Kram

      Radera
  4. Jag tycker som du att det blivit mer lugnt och att stressen försvann. Saknar mina vänner som jag inte kan träffa. Planerar hela tiden för den dag alla är vaccinerade så man kan ses. Vill ha tillbaka friheten jag hade innan. Men absolut inte stressen.
    Kram S

    SvaraRadera
  5. Jag är helt isolerad. Får inte träffa någon. Väntar på att få vaccin så jag kan sluta att vara rädd. Skäms nästan för att jag är så rädd för min egen skull. Det finns så många som förlorat anhöriga i den här hemska sjukdomen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så klart att vi alla är rädda för smitta.
      Särskilt om man har andra sjukdomar redan.
      Vilket jag antar att du har eftersom du inte får träffa någon.
      Min äldsta syster lever också helt isolerad.
      Men ni får försöka att känna lite hopp nu när vaccineringarna
      kommit igång. Snart kan ni känna er trygga igen.
      Och snart slipper ni vara helt isolerade.
      Håll ut.
      Varma kramar

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning