Mars


 

Ja ibland tappar man all lust att ens försöka göra något vettigt överhuvudtaget. Man faller i bitar ibland. Men bara för en stund. Sen plockar man upp bitarna och fortsätter sitt liv. Så gott det går. Ibland med sorgen hängande kvar i hjärtat. Men det är något man vänjer sig vid tills den bleknar lite.

Vår familj har sorg över förlusten av vår lilla familjemedlem Gizmo.


Han kommer att vara saknad av oss alla. Och självklart allra mest av barnen som han alltid gosade så mycket med. Och gärna sov hos också. 



Han var en riktig gosig katt som lämnar ett stort tomrum efter sig hos oss alla i familjen. Men livet går vidare. Även om man har sorg i hjärtat för ett tag.

Idag är det inte bara en ny vecka som börjar, det är ju en ny månad också.


Det känns som om vi kommit ett stort kliv närmare våren nu. Inte bara för att vi har plusgrader och snön smälter för fullt. Det kan ändå slå om och bli kallt och komma massor av snö igen.  Känslan av att vi kommit närmare våren beror ju på att mars alltid brukar vara den sista vintermånaden.

Förhoppningsvis stämmer det in det här året också. 😀

Det känns som vanligt som om vintern varit lång. Så känns det alltid i slutet av vintern. Även fast tiden egentligen går så fort.

Den här veckan har jag som vanligt inga speciella planer. Förutom fredagen då Alex kommer hit som vanligt. Och så väntar jag på att paketet med mina bokinköp från bokrean ska komma. Det har tagit lite längre tid än jag trodde. Tyvärr så är ju tålamod något jag skulle behöva mer av.

Idag ska jag fixa lite med mina blommor. Ska bl.a. klippa ner och plantera om min Mårbacka pelargon som jag har övervintrat i ett fönster. Aldrig gjort så förut. Bara ställt dom mörkt och svalt. Men nu testade jag det här sättet och det verkar ha gått bra.

Så här fin var den i somras och blir nog lika fin i år igen.



Men nu ska jag sätta fart på den här måndagen, den första i mars månad.

Solen gassar mot fönstren och ger vårkänsla till tusen. Härligt. 😀

Ha en bra dag och en bra start på den nya månaden. KRAM





Kommentarer

  1. Så härligt med vårtemperaturer i luften.
    Klart den lille gosiga familjemedlemmen kommer att saknads.
    Vet att jag tycktes höra vår sistas hunds tassar ibland när man gjorde saker som man kommer ihåg att hon kom om man gjorde det.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har också upplevt "besök" av mina älskade husdjur som gått bort.
      Och även av min mamma ett tag efter hennes bortgång. Men sen upphörde min mamma att hälsa på, tyvärr. Jag känner i alla fall inte av henne längre.
      Kram

      Radera
  2. ja vårrrrrr härliga vår...så sorgligt när våra pälslingar lämnar oss ..förstår missen kommer vara rejält saknad.. man önskar ju de kunde leva lika länge som en själv
    hade fint

    SvaraRadera
  3. Javisst är det så. Tyvärr fick Gizmo bara leva i 3 år.
    Ha det fint du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning