Varför är det så svårt med regler?

Här är det en grå måndag. Det ska regna här idag. Enligt prognosen ska det bli både sol och regn i veckan. Och upp mot 15 plusgrader. Härligt. 🌞🌂 Då får det gärna vara varannan dags väder.

Hade en händelselös men skön söndag igår. Såna dagar har man ganska ofta nu. För man får ju inte umgås med andra som förr. Och man får bara gå in en i taget på affären, sitta en vid varje bord på serveringar som inte har egen entré o.s.v. Allt för att undvika att man har sällskap och blir en smittorisk. Det där behöver jag ju inte tala om för er. Alla vet ju vilka regler vi ska följa.

Trodde jag i alla fall. Men till min förvåning såg jag igår på tv nyheterna när dom intervjuade människor ute på stan. Om just corona restriktionerna. Och ingen visste riktigt hur eller vilka regler som ska följas. Vad beror det på???? Kanske är det så att folk inte orkar lyssna längre. 


Man kan inte låta bli att undra. För något beror det ju på så klart. Alla är inte mindre intelligenta. Och så svåra är ju inte reglerna.

Men människor i allmänhet har ju svårt för regler i andra sammanhang också har jag märkt. Det är som om dom är allergiska mot regler. Som i tvättstugan tex. Där sitter regler uppsatta. Om hur det fungerar med allt i tvättstugan och att alla ska städa efter avslutad tvättid m.m.

Svårt? Nej, självklart inte. Vi bor 5 kvinnor och 1 man i det här huset. Vad bra med många kvinnor tänker man. Då är det alltid städat och rent. Pyttsan heller!! Det stämmer inte alls. Den som städar bäst av alla är den manliga hyresgästen. Medans kvinnorna är jätteslarviga och inte alls följer några regler. Utom jag och grannen ovanför mig.

Idag har jag tvättstugan. Får alltid börja med att städa där. Och så spritar jag av alla ytor jag kommer röra vid. En säkerhetsåtgärd p.g.a. corona.


Jag ska ta en städdag här hemma också. Damma, dammsuga och skura överallt. För imorgon blir det sol och +15  grader. Då tänker jag inte stanna inne och städa. Då ska jag ut och njuta av vädret.

Ha en bra start på den nya veckan nu. Var rädda om er och om varandra.


                                                                      KRAMAR


Kommentarer

  1. Nu vågar vi väl ändå tro på att det är våren som kommer? Underbart.
    Jag såg också intervjun med folk på stan. Blev lika förvånad som du.
    Ingen visste ju någonting alls om restriktionerna. Inte klokt när vi lever
    mitt i en dödlig pandemi. Var har dom varit? Följer dom inga nyhetssändningar?
    Helt ofattbart eftersom det ju var vuxna människor som intervjuades.
    Ha en bra start på nya veckan med tvätt och städdag.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig S. Inte konstigt att smittspridningen aldrig stoppas.
      Allmänheten vet ju inte vad som gäller nu för att undvika smitta.
      Dom lever sitt liv som vanligt. Skrämmande.
      Kram

      Radera
  2. Här är det dryga böter om vi inte följer de regler som satts upp nu för coronan.
    Hoppas att våren kommit nu för att stanna hos er.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ja det verkar vara våren som är här. Med tanke på temperaturen.
    Snart kan vi sitta ute och njuta av sol och värme. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning