Dagens surr


 God morgon säger jag fast klockan redan är 8.30. Men visst är det väl fortfarande morgon? När går morgonen över till förmiddag? Skulle gissa på runt tio tiden. 

Ja något som jag vet helt säkert i alla fall är att det är fredag. En härlig fredag med solsken från en blå himmel. Även fast det är -8 grader. Men skönt med solsken ändå.

Idag kommer min mat leverans från Ica. Beställer hem en gång i månaden sedan i höstas. Det fungerar bra nu när jag lärt mig hur mycket jag ska beställa av allt för att det ska räcka en hel månad. 

Sen går jag på vår lilla närbutik när jag behöver fylla på färskvaror ibland.

Och där blev jag avbruten av telefonen. Nu har klockan hunnit bli 10 redan medans jag suttit och pratat med min kompis. 

Har lite saker jag ska göra här hemma idag. Ska plocka lite innan maten kommer. Behöver torka ur kylen lite bl.a. Och så ska jag skruva isär köksbordet så att det går snabbt att flytta när det nya bordet kommer imorgon. 

Får se om jag hinner köpa påskägg till barnbarnen imorgon. Det tar ju ett tag att fylla dom. Och nu är det inte ens två veckor kvar till påsk. Men idag är det fredag och ikväll blir det fredagsmys här.



Fredagsmys för mig är något gott att äta och dricka. Inte alltid samma sak förståss. Men nu under corona tiderna har det blivit lite väl mycket kvällsmys här hos mig. Dags att skärpa mig känner jag. Vad har ni för fredagsmys eller helgmys? Eller har ni som jag haft "alla kvällar mys" ?

Mys på, må så gott och ha det bra på alla sätt. KRAM

Kommentarer

  1. Det har blivit som för dig att vi myst lite mer än vanligt.
    Vilket märks på midjemåttet. Det blir nog så för många nu
    när man är hemma mer. Och alla som jobbar hemifrån fikar nog lite
    mer än vanligt under arbetspasset också. Så det är nog fler än vi
    som myser lite mer nu.
    Skönt att du får maten hemkörd. Och vad kul att det är dags för
    bordet nu. Hoppas man får se någon bild sen.
    Trevlig helg.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka komma ihåg att ta ett foto imorgon. 🙂
      Kram

      Radera
  2. ja du här myser jag titt som tätt..men med lchf kost å bubblevatten eller rött vin ..ibland en pepsimax ..bara det där att tända lite ljus på kvällen å slå sig ner vid dator med tvn på som sällskap å smarra lite plocktallrik är ju så mysigt ..hoppas du blir super nöjd med nya bordet
    trevlig helg ...hade fint å njut av solen

    SvaraRadera
  3. Plocktallrik gillas här också.
    Jag älskar goda ostar. Och så brukar jag göra lchf chokladmousse. Men ibland blir det chips och Light läsk.
    Ha det fint du också Blondie.
    Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning