Eko


Väldigt enkelt egentligen. Behandla andra som du vill bli behandlad själv. Och det du ger ut får du tillbaka (på olika sätt.) Både positiva och negativa saker. Så det gäller att tänka sig för lite extra.

Ibland händer det positiva saker helt oväntat också. Jag har bestämt mig för att köpa en fåtölj och ett nytt köksbord från Ikea i slutet av månaden. Då helt oväntat hör en bekant av sig, som inte hade en aning om mina planer, och frågar om jag har plats för en skinnfåtölj med inbyggd fotpall.

Hon har en för mycket sedan hon gjort om hemma. Så det blir för trångt helt enkelt. Jag har ju suttit i hennes sköna fåtöljer och gillar dom verkligen. Så självklart tackade jag ja. Dessutom får jag fåtöljen hemkörd, redan i e.m.

Så plötsligt sparade jag in en massa pengar och fick en fåtölj som är mycket finare, bekvämare och bättre än den jag hade tänkt köpa. Nu ska jag bara köpa ett nytt köksbord. 😀 Ibland har man verkligen tur. 

Fredag idag. Det är inget kul väder. Snö, snö, snö. Och en helt grå himmel. Blir trött av vädret. Det gäller att hitta på saker att göra så man håller sig pigg. Den här veckan har jag t.ex. varit lite internationell i mina middags val. Har ätit italiensk pasta, arabisk gryta, engelsk shepards pie och fransk löksoppa.

 Idag har jag tänkt vara lite amerikansk. Ska göra egna hamburgare med alla tillbehör till förståss. Och så ska jag göra en äppelpaj till efterrätt med lite vaniljgrädde till. Den menyn är väl riktigt amerikansk, haha. Det är i alla fall det jag är sugen på idag.

En av fördelarna med att bo ensam är att man äter det man vill när man vill. Tyvärr utan trevligt sällskap då förståss.

Jag hoppas att ni har en bra dag och början på en trevlig helg.

Sköt om er. KRAMAR




 

Kommentarer

  1. Men så bra och snällt av din vän, och att du vet hur skön och bra fåtöljen är också. Då blir det premiärsittning ikväll till tv:n då?
    Mycket gott som du ätit under veckan och fredagens middag är lika god den.
    Ha en fin och bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart skön fåtölj. Med både gungstol, snurrfåtölj och inbyggt fotstöd.
      Somnar nästan när jag sitter och gungar i den. =)
      Trevlig helg. Kram

      Radera
  2. Vad bra att du fick erbjudandet om fåtöljen innan du hann iväg och köpte en. Bra timat.
    Rolig idé att göra veckans mat lite medvetet internationell.
    Ha en skön kväll nu i din nya tv fåtölj.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst var det bra timing.
      Blir riktigt mellomys i den i kväll. =)
      Trevlig helg Kram

      Radera
  3. ibland så är komos på rätt bana eller nått sånt nu när en fåtölj ramlar över dig eller nått i den stilen hehehe..så nice när de händer så där tajmatt liksom..... kanske hittar du ett köksbord som är lika som du tänkt dig på fejsbook market nära dig som ser nytt ut för billigare peng än nytt
    hade fint å ha en toppen bra helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland klickar allt som du sa.
      Har hittat ett bord på Ikea som både är fint och billigt.
      Kostar bara 795 kr. Så det ska jag köpa. =)
      Trevlig helg. Kram

      Radera
  4. Det är såna här saker som är karma. Vad bra att du har bra karma. Då får du bra saker i ditt liv.
    Kramar från Wilma

    SvaraRadera
  5. Ja Wilma, jag tror också på karma. Och försöker leva ett så bra liv
    jag kan. Ibland misslyckas jag lite. Men det är bara att fortsätta att
    göra sitt bästa.
    Ha en trevlig helg och välkommen att titta in igen. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning