Vårväder men lite kyligt

 Lördag morgon klockan passerade nyss 8. Har ätit frukost och sitter här med mitt kaffe nu. Som vanligt. Det är lite småkyligt ute just nu. Men jag har ändå fönstret öppet och njuter av den friska vårluften. Katten springer ut och in genom fönstret hela tiden. Hon njuter också av vårvädret.



Igår hade jag dottern och yngsta barnbarnet, Alex, här. Han har ju hela ena benet i gips och sitter i en rullstol just nu. För hur lång tid framåt vet vi inte än. Men till i slutet av april minst. Så vi ville prova hur det fungerade att ha rullstolen här i min lilla lägenhet. Det gick jättebra. Över förväntan.


Han rullade mellan stora rummet och köket utan problem. Rullstolen gick in under köksbordet helt perfekt. Och han rullade t.o.m in på toaletten själv. Bromsade rullstolen och tog sig på ett ben över till toalettstolen. Han är så imponerande duktig på att hantera alla olika situationer.

Så nu efter påsken och påsklovet kan han börja komma till mig på fredagarna igen. Något både Alex och jag är glada för. Vi har saknat våra fredagar.

Idag ska jag inte göra något särskilt. Plocka lite här hemma bara. Inget utöver det vanliga. Apropå inget utöver det vanliga så hittade jag en liten myra här inne igår. Hoppas det bara var en och inte början på en invasion som den jag hade förra våren. Då tog det lång tid att bli av med myrorna.

Ska gå och köpa kanel doftolja på måndag och skura med. Fick det tipset av en av bloggarna.

När man skrivit ett blogginlägg kan det ju vara bra om man kommer ihåg att publicera det också. Det glömde jag totalt idag.



Gick ifrån datorn och började göra annat. När jag kom tillbaka nu efter ett par timmar fick jag ju se min lilla fadäs. Så det jag skrev i morse publicerar jag nu till lunch. Bättre sent än aldrig. Haha

Ha en bra lördag. KRAM



Kommentarer

  1. Vad duktig han är lilla Alex. Det kan ju inte vara lätt att hantera en rullstol när man inte är van.
    Skrattade gott åt din glömska. Haha. Tur att du kom ihåg till slut ändå.
    Ha en trevlig helg nu.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Tack S. Du skriver alltid så snälla kommentarer om mina barnbarn.
    Det värmer. Så tack för det. Och en stor kram. =)

    SvaraRadera
  3. Med barn går det snabbt. De lär sig saker och ting bums. Kul att ni kan träffas igen på era fredagar som ni haft tidigare.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Ja det är tur att dom är lättlärda. Och väldigt tåliga. Det värker i benet och gipset
    kliar. Han kan inte springa runt med kompisarna och leka som vanligt.
    Han missar karaten han var så glad att han fått börja på. Men han är på bra
    humör ändå. Och som tur är lär ju det här vara över och färdigläkt innan
    sommarlovet.
    Ha det bra du också. Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt inlägg! Alex fixar ju det där galant :) Trots allt! Japp kör på med kanel, det gillar inte myror...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Tack Titti. Ska göra som du gjorde med ditt växthus. =)
    Tack för tipset.
    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning