Torsdagssnack


 I natt när jag inte kunde sova och satt uppe ett tag, snöade det ute. Vintern behåller sitt grepp om oss och vill inte riktigt släppa taget. I morse när jag vaknade snöade det inte längre. Då gör det inte så mycket att himlen är grå. Bara det inte snöar.

Hade tänkt åka till Ikea idag. Men det dök upp saker som gjorde att dottern inte hinner köra mig. Så nu blir det på lördag istället. Det dyker alltid upp saker för henne. Alla sliter i henne från olika håll på jobbet. Men det är väl så det är när man har kunskaper som behövs lite överallt.

Jag får ha tålamod till på lördag helt enkelt. Dit går det dessutom fort för dagarna springer ju alltid iväg.

Alex, minsta barnbarnet, var på sjukhuset igår. Vi trodde han skulle få byta till ett mindre gips. Han har benbrott strax ovanför fotknölen. Men gips hela vägen upp till höften. Men den information dom fått stämde inte riktigt. Så han får ha samma gips i minst 5 veckor till. Sen blir det röntgen igen.

Däremot fick han låna en rullstol medans han är gipsad. Så han kan ta sig runt.



Och den rattar han redan som ett proffs. Så det finns hopp om livet ändå trots det tunga gipset. 💗💗

Idag ska jag göra min matbeställning från Ica. Så att jag får leveransen imorgon. Behöver verkligen fylla på både skafferi och kyl igen nu. Sen ska jag kolla mina finanser och betala de räkningar som redan kommit. Digitalt. Jag har inga pappersräkningar nu för tiden. Allt sker ju digitalt. Så gott som allt.

Förutom det ska jag läsa ut boken jag håller på med. Den är nr 4 i en serie på 5. Så snart är det dags att traska iväg till biblioteket för att skaffa nytt att läsa.

Det händer alltså inget speciellt här hos mig idag. Förutom att tiden rullar på och att dagarna som flyter in i varandra snabbt för oss framåt. Fram mot våren som vi alla längtar så efter nu. Visst gör vi? 

                                                                  KRAMAR

                                                                        

Kommentarer

  1. vad skönt han i alla fall fick en rullstol ...gisses annars blir de ju super jobbigt för honom
    ja du våren ..å sommaren ...med öppen dörr å smyga ut i morgonrocken med frullen till altanen ..tror de är de jag längtar efter mest ...att öppna upp ut liksom å kunna gå barbent och lättklädd är det bästa ..ha en fin dag med de du tar dig för

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det bra att han fick en rullstol.
      Längtar också efter lättare kläder och att vara ute mer.
      Ha en fin dag du också. Kram

      Radera
  2. Dagarna går så fort så vips så är det lördag.
    Så bra att han fick låna en rullstol nu när han ska ha gipset så länge.
    Ha en bra läsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin.
      Ha det bra du också.
      Kram

      Radera
  3. Men vad jobbigt att han inte fick ett mindre gips.
    Han är duktig som verkar hålla humöret uppe i alla fall.
    Här ska vi åka till Biltema idag. Maken ska ha lite grejer där och då
    följer jag med. Så får jag komma ut och se något annat en stund.
    Före den här pandemin hade jag väl aldrig kunnat gissa att jag en
    dag skulle se det som en rolig utflykt att åka till Biltema.
    Ha en bra dag nu fast det inte blev riktigt som du hade tänkt.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Ja stackars alex. Han kan ju inte ens duscha med helgips.
    Men han blev glad för rullstolen i alla fall.
    Ja du har en tur till Biltema som en utflykt. Och jag har mat leveransen från Ica som månadens bästa dag. Haha
    Höjdpunkterna i våra liv har verkligen förändrats.
    Kram på dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning