En underbar dag


 Det är väl ett bra tales sätt att försöka leva efter. Ibland kan det självklart kännas svårt att se allt positivt. Men det är en bra inställning. Idag är det otroligt lätt att se allt i ett glittrande positivt skimmer här. Varför? Jo för att vi har ett så härligt vårväder just nu.


Solen gassar ner på oss från en helt molnfri klarblå himmel. Och fast det är morgon fortfarande så är det redan +7 grader. Snön har smält i de senaste dagarnas solsken. Så nu ser man gräs sticka fram lite här och där.

Jag vet att vi ska få minusgrader igen senare i veckan. Men man kan ju passa på att njuta av vädret så länge det varar.

Mina böcker är äntligen skickade. Så jag kommer att kunna hämta dom på fredag. Om allt går som planerat. Längtar efter något nytt att läsa.

Just nu tittar jag på mycket skidor på tv. För det pågår ju skid VM hela veckan. Svenskarna har redan tagit 4 medaljer. Och fler medaljchanser finns kvar.


Håller tummarna från tv soffan i e.m. igen så klart. 

Jag hoppas att ni har det bra och att ni är rädda om er och om varandra, som vanligt. Och jag hoppas att solen lyser på er. Då blir man genast på bra humör. Det gäller förstås oss svenskar som befinner oss mitt i vintern fortfarande. Södra delarna av landet har ju redan vår. Blir grön av avundsjuka....nästan.

STORA TISDAGS KRAMAR TILL ER.

Kommentarer

  1. Här lyser våren med sin frånvara just nu. Det ska vara skitväder hela veckan.
    Njut så länge du kan innan bakslaget slår till igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Gräsmattorna har tinat fram.
      Så nu kommer det väl ny snö snart. Haha
      Kram

      Radera
  2. Visst är det underbart väder. Vi brukar ha samma väder hos oss som det
    är hos er. Skiljer ju bara 4 mil mellan oss.
    Tror inte du behöver vara orolig för ett bakslag. För jag har kollat 10 dagar framåt.
    Och det ska vara en eller ett par minusgrader varannan dag nästan.
    Men hela tiden ska det vara soligt och blåsigt.
    Och det vet vi ju hur fort det tar bort snön.
    Så det kan finnas stor chans att vi får en tidig vår i år.
    Vi får hålla tummarna.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du har rätt. Håller tummarna.
      Kram

      Radera
  3. Håller med om att solskenet sprider glädje. Även här I Stockholm. Glädje kan vi behöva i stora mängder med tanke på tiden vi lever i.
    Trevlig blogg förresten. Jag hittar nog tillbaka hit fler gånger.
    Kram Frida

    SvaraRadera
  4. Tack Frida. Kul att du hittade hit. Välkommen tillbaka.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning