Pigg och glad

Underbart härligt med solen och värmen vi har fått äntligen. Den gör att jag mår så bra och känner mig både pigg och glad.

Satt ute och drack kaffe och bara njöt av vårvädret i går. Blir nog tid till lite mer av det i dag också. Det ligger fortfarande snö kvar lite här och där. Men en stol mot husväggen fungerar bra ändå.

Jag satt inte bara ute. Jag sprang runt med hammare och spik och ändrade om på mina väggar inne. Ville ju få upp mina nya tavlor. Provade olika varianter. Till slut blev jag nöjd i alla fall.



 Så där sitter dom nu. Ovanför soffan i sällskap med min gullranka och lilla ödlan jag köpte på Mallorca. På den tiden man kunde resa till andra länder fortfarande. Det känns som om det var evigheters evigheter sedan.

Ja nu är vi inne i mitten av veckan. Bara en vecka kvar innan det är skärtorsdagen. Sedan mamma och pappa gick bort firar vi inte påsken så stort. Det var dom som ville fira med hela familjen på stor middag. Nu nöjer vi oss med att måla ägg med barnen och äta en liten påsk lunch. 

Och samtidigt får barnen sina påskägg med godis och lite annat i. Tror det är det där andra som lockar mest. Mer än godiset. Haha

Firar ni påsk? Och iså fall hur? Traditionellt eller lite mer som man känner för?

Nej nu ska jag fylla på kaffekoppen och kolla rut på bloggarna en stund innan onsdagen tar fart på allvar.

Ha en riktigt fin dag nu. KRAM

Kommentarer

  1. Så snyggt det blev på väggen med dina tavlor och gullrankan där med.
    Ödlan känner jag igen för det har vi ett gäng uppe på takterrassen av dessa.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack. De där ödlorna gillar jag verkligen.
    Jag ångrar att jag bara köpte en. Men nästa gång ska jag
    köpa en till. När man får resa igen. Jag älskar Mallorca.
    Kram

    SvaraRadera
  3. jätte fint blev de ...snygga tavlor ..kul när man känner att de blir bra
    å solen ..visst är den underbar ..kaffet smaker ju så gott ute
    ha en fortsatt fin vecka
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Solen är underbar.
      Jag hoppas du och dottern har en fin vecka.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning