Stress har blivit normalt

Redan onsdag!!!!! Imorgon börjar påskhelgen med skärtorsdagen. 



Dagarna har som vanligt sprungit iväg på snabba fötter. Tiden går så himla fort. Inte för att jag klagar på det. Blir bara så förundrad över hur snabbt allt går.

Igår hade jag min dotter här nästan hela dagen. Hon lånade tvättstugan eftersom de renoverar sitt badrum och har lite svårt att tvätta just nu. Fast hon var ledig fick hon inte vara ifred från jobbet. Hon klarade av ett video möte under tiden hon var här. Och så ringde det från hennes jobb några gånger för att fråga om saker. Fattar inte hur hon hinner med allt så galant och ändå bevarar lugnet.

Jag skulle bli superstressad om jag hade lika mycket som hon att ta hand om varje dag. 



Man och 3 barn, heltidsarbete som lärare samt vidareutbildning till speciallärare, heltid på distans. En 3- årig utbildning som hon är färdig med i juni. Dataansvarig på jobbet förutom de vanliga arbetsuppgifterna. Samt fackligt skyddsombud. Har tillsammans med kommunen och sin rektor dessutom startat 2 nya projekt. Ett har kört igång och det andra startar i augusti. Som om det inte vore nog så är hon också ungdomsledare i en ideell verksamhet ett par kvällar i veckan. Hon är också precis som maken jägare. Och tränar familjens 2 jakthundar. Och så är hon så klart engagerad i barnens skola och deras fritidsverksamheter.




Puuh, jag blir helt utmattad bara av att skriva om det. Skulle aldrig klara att leva mitt i det. 

Men det är nog så de flesta lever nu för tiden. En stress dom vant sig vid och inte ens lägger märke till. Märkligt hur det har blivit. Stress har blivit ett normalt sätt att leva.

Nu ska jag ut på en promenad i solskenet. I eftermiddag ska jag träffa min bror. På säkert avstånd, för första gången på 6 månader. Vi pratar ju i telefonen flera gånger i veckan. Men det är ju inte samma sak som att ses IRL.

Jag hoppas att ni har det bra. Och att ni är rädda om er och om varandra.

Imorgon börjar påsken.



                                                                 KRAM PÅ ER

Kommentarer

  1. Dagens ungdom är uppkopplade med allt 24-7 verkar det som och det bekommer dem inte ett dugg.
    Ha en bra dag på behörigt avstånd med brorsan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja dottern räknas väl mer som medelålders än ungdom.
    Hon fyller 40 i sommar. Men det är som du säger datorer och telefoner 24/7.
    Ha det bra du också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om att stress tillhör den moderna människans sätt att leva.
    Vi i vår ålder som varit van att se stress som något skadligt har svårt att förstå hur det
    kunnat bli så annorlunda. Men så är det. Fast din dotter verkar ha lite mer
    än vanligt på sitt schema. Men så länge hon trivs med det är det väl ok.
    Det är såna människor som brukar göra otroligt snabba karriärer.
    Hoppas du hade en mysig pratstund IRL med din bror.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du har rätt. Och det där med snabba karriärer stämmer bra på dottern också.
      Det var kul att se min bror igen. Och få prata face to face ett tag.
      Kram

      Radera
  4. ja du livet rullar på fort för många .....men får man bara till en bra återhämtning som ger energi å vila så är det nog ingen fara att ha många saker på gång om man gillar dessa saker vill säga
    hoppas du fick en bra irl pratstund med din bror
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det var roligt att ses öga mot öga igen.
      Hoppas du haft det bra med din dotter på besök.
      Kram

      Radera
  5. Ha ha känner igen det där! Det måste vara ålderns som tar ut sin rätt...veckorna går som ryk och drag och sen en liten stund helg! Sen börjar det om igen och inget hinner man...
    Härligt och intressant inlägg om vår nutid :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Det är sant, tiden bara försvinner. Och stressen är ett nytt sätt att leva.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning