Roliga citat


 

Idag blir det några roliga citat. Känner när jag tittar ut på gråvädret att jag behöver le lite extra idag. Det är grått och blåsigt. Kommer kanske mer snö i e.m.

Starkt kaffe i stora mängder ska få mig att piggna till. Och att inte känna mig så frusen. Vinden utanför får det att vina i ventilerna och köksfläkten. Det gör att man känner sig mer frusen. 13 m/s skulle det blåsa enligt SMHI.


Tur i alla fall att jag inte behöver gå ut idag. Skulle ändå inte kunna det med min fot som krånglar. Svullnaden har börjat minska men är inte helt borta. Det tar nog några dagar till. Men nästa vecka är det nog bra igen.

Det hoppas jag, för nästa vecka hade jag tänkt åka till IKEA och köpa nytt köksbord och en fåtölj till stora rummet. Äntligen har det blivit dags för det. Det ska bli så roligt att få förnya lite här hemma. Har alltid nya idéer som poppar upp i huvudet om hur jag skulle vilja ha det. 

Mitt huvud surrar alltid av tankar och idéer om allt möjligt.

Annars händer det inte så mycket här. Allt går på i samma vanliga vardagslunk som det gjort det senaste året. Så är det nog för de flesta tror jag.

Nu ska jag ta med mitt kaffe och krypa upp i soffan med en filt och min bok. Önskar er alla en bra och förhoppningsvis stormfri dag. KRAM





Kommentarer

  1. Vad roligt att du ska köpa möblerna nu.
    Vet att du väntat på att kunna göra det.
    Hur är det med Alex och hans ben? Stackaren måste ju ha ont.
    Vilken otur. Hoppas det läker snabbare på barn än på vuxna.
    Så han inte behöver ha gips så lång tid.
    Ha en vilodag nu.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Ja äntligen dags för möblerna. Så kul.
    Alex tränar just nu på att gå på kryckor. Svårt med tekniken i början.
    Han får barn Alvedon lite då och då mot värken.
    Gipset ska sitta mellan 4-8 veckor. Det beror på hur det läker.
    Det kollar dom med röntgen på sjukhuset.
    Så det blir en tråkig tid för honom de närmaste veckorna.
    Han som är så aktiv annars. Men förr eller senare är det ju över.
    Man får tänka så.
    Ha det bra nu. Håll dig undan stormen i skogarna idag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är samma i min skalle, ett evigt surrande på en massa idéer som vill kläckas.
    Så kul med lite nya möbler.
    Hoppas din dag har varit bra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Dagen har varit bra. Och foten blir bättre dag för dag.
      Så en helt okej torsdag förutom vädret. Snöstorm. Usch.
      Ha det bra.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning