Vinden viner

.............mot husväggarna och gör så fläktventilen tjuter, som om ett olyckligt djur bodde där inne någonstans.
En så här blåsig dag är jag nästan nöjd med att vara instängd här hemma.

För vad ska man ut och göra i de här kraftiga vindarna, om man inte måste.
Om man vill flyga drake är det ju perfekt väder förståss.
Eller om man vill prova på någon variant av  segelflygning kanske, det passar en sån här dag.

Det är dag 14 av min självvalda karantän här hemma
Min förkylning verkar vara på upphällningen äntligen.
Bara lite små symptom kvar, som t.ex. en envis nästäppa.
Men om en eller två dagar till är jag säkert helt frisk.

Såg att man i Spanien förlänger utegångsförbudet i 14 dagar till nu.
Stackars alla som sitter helt ensamma i en sån här situation.
Dom senaste 14 dagarna här har varit otroligt långa och tråkiga att ta sig igenom.

Skulle inte klarat av det om jag inte hade fått skratta en stund varje förmiddag.
Jag har en kompis jag pratar med i telefonen en stund varje dag.
Hon och jag lyckas alltid locka varandra till skratt.
När man lägger på luren mår man alltid så mycket bättre.

Så mitt råd till er är att alltid försöka hitta något att skratta åt varje dag.
Och gärna en god vän att skratta tillsammans med.
Även om det är i telefonen.

Ha en bra dag nu fylld av glada skratt.

Kram


Kommentarer

  1. Ja nu är det till mitten av April man kommer att vara i karantän.
    Det är härligt att få skrattat av sig, då känner man glädje i hela kroppen.
    Jag och gubben skämtar och skrattar mycket med varandra om dagarna.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja skratt och goda vänner är viktigt för att må bra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. förstår att de börjar bli jäkligt segt nu att sitta där hemma ..får hoppas sista dagarna går fort så du sen kan komma ut lite i alla fall ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig detsamma och tack för din uppmuntran.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning