Vet ni vad

........... det är för dag idag? Jo, det är faktiskt:
Fredag den 13:e. Hahaha. Jag undrar om det finns någon nu för tiden som tar den här dagen på allvar.

När jag var ung (för 100 år sedan) brukade vi ägna Fredag den 13.e åt att bunkra upp med skräckfilmer och chips och annat mys.
Vi älskade att bli skrämda av alla hemska karaktärer i alla skräckisarna.💀

Det är mycket som har ändrats sedan dess.
Framför allt har man ju blivit äldre.

Äldre, tröttare och inte lika nöjeslysten längre antar jag. Eller lika lättroad skulle man kunna säga.


Tiderna förändras och som tur är förändras även vi.
Men känner du dig lite nostalgisk kan du ju kolla på lite skräckisar ikväll.😂

Själv ska jag och min förkylning bara ta det lugnt.
Det blir garanterat ett par tupplurar under dagen.

Orkar nog inte så mycket mer.
Allt annat får vänta tills jag mår bättre igen.

Ha en bra början på helgen.
Även fast det är Fredag den 13:e.

😁😁😁 Kram

Kommentarer

  1. Skräckfilmer är det värsta jag vet. Så det har inte blivit många under årens lopp.
    Ha en bra fredag så gott det går nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag gillar inte heller skräckfilm numera. Men när jag var ung hade jag en annan smak.
    Har tack och lov mognat med tiden. Det enda konstanta är förändring heter det ju. Så tur att vi förändras.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning