Det blir

.........en härlig dag den här Måndagen i Mars.
Solen lyser från en molnfri himmel och det är redan 
+5 grader fast kl inte är 8 än.
Det enda problemet är att nu när snön börjar tina bort blir det isgator överallt.
                                                                         Hela gårdsplanen är täckt av tjock knagglig is.
Och det ser likadant ut på gatan utanför, bara is överallt.
Svårt att ta sig ut fast man har broddar på skorna.
Dom fäster inte i den här tjocka knaggliga isen.
Men nog om det.

Hade i alla fall en underbart skön Söndag.
Trots att jag var så trött, tror det var vädret som påverkade min energi dipp.
Det snöade ju hela dagen och var gråväder.

Men inne var det inget grått, bara ljust och glatt.
Min dotter och yngsta barnbarnet, Alex, var hos mig
hela dagen.
Dom åkte inte hem förrän vid 4 tiden på e.m.
Vi hade en jättemysig dag tillsammans.

Resten av kvällen slöade jag i soffan med mitt stadiga sällskap.
Min lilla sambo, katten Yama, som tycker det är skönast när vi är ensamma.
Hon är inte så förtjust i stojande, då drar hon sig undan under tiden.

Idag skiner som sagt var solen så härligt.
Får se om jag vågar mig ut på isen.
Jag är väldigt sugen på att ta en promenad.
Vi får väl se.

Ha en riktigt bra början på den nya veckan.



KRAM

Kommentarer

  1. den där solen får en allt på bättre humör ...å vilka isgator ..inge kul alls ...å sen plasket ..jaja man genomlider det oxå ...ha en bra måndag
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppades isen skulle smälta bort i solen. Den behöver få sig lite sol imorgon också så försvinner den
      Kram

      Radera
  2. Vädret spelar stor roll vilket humör man kan vara på. Ta det försiktigt om du ger dig ut på isgatorna.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst påverkas humöret av vädret. Det har du alldeles rätt i. Vågade mig inte ut idag. För halt
      Men imorgon SKA jag ut. Is eller inte.
      Kram

      Radera
  3. Har kissen vant sig vid att vara enda katten nu? Det var ju ett tag sedan hon förlorade sin katt bror.
    När vår ena hund dog var vi tvingade att skaffa en valp. För den hund som blev ensam höll på att sörja ihjäl sig. Det är verkligen lojala känslor djuren har för sin familj.
    Ha en bra dag i solen nu. Passa på att njuta för på Onsdag blir det regn och snö igen.
    Kram från Sundsvallstanten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att se någon från samma ort på bloggen. Som svar på din fråga så har katten börjat vänja sig nu.
      Men hon har fått ett mycket större trygghetsbehov. Vilket är lite jobbigt ibland.
      Imorgon ska jag följa ditt råd och gå ut och njuta av solen.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen