Det gick i kras


Började morgonen med att slå sönder ännu ett av mina coca-cola glas.
Innan frukost dessutom, så jag fick börja morgonen med att städa bort glasskärvor från bänk och golv.
Ingen bra start på en ny dag.

Några planer för dagen har jag inte.
Lika bra i dessa tider när man ska hålla sig hemma så mycket som möjligt.
Det blir det vanliga hemmafixandet bara.

Tänk att nästa vecka är det påsk.
Det känns som om den kom så fort på något sätt.
Man har haft så mycket annat att tänka på antar jag.
Och så brukar man ju ha vår när påsken firas.
Så blir det inte i år, inte hos oss i alla fall.
För här ligger snön kvar och vinden viner runt husknutarna.
Inte det minsta vårlikt alls.

Men påsken kommer ju ändå och ska så klart firas.
Även om det blir i lite mindre skala i år.
Det gäller ju för oss alla, inga resor och inga stora familjeträffar.

Nu ska jag logga ut och göra lite nytta.
Damma, dammsuga, bädda rent och annat som behöver göras.

Ha en riktigt bra dag.
Var rädda om er.
Kram


Kommentarer

  1. Sådana där glas hade vi i Sverige. Tror man fick ett sådant när man köpte en meny på MC. Donalds om jag inte minns fel.
    Jag ska också städa av lite idag hade jag tänkt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hade 6 från början sen bara 2.
    Då köpte jag 4 nya så det blev 6 igen. Av dom här jag nu bara 3 kvar. Haha. Otroligt sköra i mina klumpiga händer tydligen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. sånna glas har jag oxå haft ..jätte goda att dricka ur

    SvaraRadera
  4. Ja synd bara att dom går sönder så lätt.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen