Allt är vitt, vitt, vitt.

Vintern har återvänt med full styrka.
Snöade hela dagen och kvällen igår och det har fortsatt att snöa och blåsa idag också.
Tog ett foto från köksfönstret, det ser ut som vatten på rutan men det är snö som blåser mot fönstret.
Det blåser så det bildas snörök överallt.
Det ska tydligen fortsätta snöa 4 dagar innan vi får lite uppehåll lagom till helgen.

Det kom några mms bilder från barnen som är i fjällen på sitt sportlov.
Mycket snö där, som det ska vara i fjällen så klart.

Det snöar hos dom också men dom var ute och åkte längdskidor hela familjen i väntan på finare väder.
Vad gör jag själv i väntan på bättre väder?
Tvättar, städar och fejar och så drömmer jag om varmare årstider.

Köpte jordgubbar i helgen, importerade från Spanien.
Har lite kvar av dom jag kan äta idag också, samtidigt som jag tittar ut på snön som vräker ner.
Önskar att jag var i Spanien just nu istället.
Med betydligt sötare jordgubbar också, för dom här smakade inte så mycket.


Man kan drömma sig bort en stund emellanåt.
Men när man vaknar är man fortfarande här i snö landet ändå.
Jag tycker synd om alla som måste gå ut och ta sig till jobb och annat i det här vädret.

Hoppas ni har bättre väder där ni är.
KRAM

Kommentarer

  1. Snö och blåst kan man gott vara utan när vi kommit in i Mars månad.
    Här har vi mulet idag och blåst men +19 grader redan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas att vi inte får en jätte sen vår nu när det blev vinter så sent.
      Kram

      Radera
  2. ja du detta väder ...man kan bara göra det bästa av de å hålla sig inne å ut bara när man måste eller när de är uppehåll på snöandet ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bara att gilla läget. För man kan ju ändå inte göra något annat.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning