Godmorgon

En kall morgon här idag, -7 grader ute.
Vintern vill inte släppa sitt grepp om oss än.
Vackra dagar ändå de senaste dagarna med strålande solsken.

Fick en bild från dottern igår när hon och familjen var ute och fiskade på isen och njöt av solen.
Som ni ser har vi fortfarande vinter här hos oss.
Inget påtande i trädgården på länge än.

Jag sitter fortfarande instängd hemma.
Sista dagen på den här veckan nu.
Sen hoppas jag att nästa vecka ska bli bättre och att jag ska slippa ifrån den här envisa förkylningen.

Förhoppningsvis är jag helt frisk nästa helg.
Då ska brorsan, svägerskan och jag ta med oss matsäck och göra en dagsutflykt till ett ställe vid havet. Längtar redan.

Söndagsmorgonen har just börjat.
Har inte fler planer idag än jag hade igår.
Ska baka bröd och  göra en potatissallad med rostbiff till middagen.
Men det tar ju inte hela dagen.
Hinner nog dra alla golven också.
Visst låter det trist? Det är det också.

Men nu ska jag inte förstöra den här dagen med gnäll
om mig och mitt.
Livet är för kort för att slösa det på att vara negativ.
Så nu blir det inga sura miner här idag.

Ha en skön Söndag nu.
Kram









Kommentarer

  1. Oj så mycket snö ni har kvar hos er.
    Tar också fart på min positivitets gunga och svingar högt.
    Så man orkar vidare trots allt som sker i världen.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Något påtande i trädgården förstår jag att ni inte kan börja med. Jösses vad snö ni har kvar. Du som visade barbackebilder för några veckor sedan.
    Ha en så bra söndag som det går, tjohooo 😃.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ja det kändes som om det var nästan vår. Men då började det snöa igen.
    Ha en bra Söndag ni också.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket snö!! Och här sitter jag i vårsolen och njuter av en kopp kaffe...en humla flög just förbi :) Ha en fortsatt härlig söndag...
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera
  5. Ja det känns som om det tar ett tag innan vi får se några humlor här. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning