Nu har jag fått nog:

Fått nog av att oroa mig över Corona virus och det ena med det andra!!!
Fått nog av all information som man blir överöst med varje dag från alla håll och kanter.
Information som dessutom ändras rätt ofta.

Först skulle man vara isolerad hemma i 14 dagar om man var snuvig.
Sen la dom till att när man var frisk skulle man vara hemma i ytterligare 48 timmar för säkerhets skull.
Ok, då får jag rätta mig efter det då.

Sen fick jag veta att diabetiker och människor med högt blodtryck tillhör riskgrupperna.
Jag har båda, väldigt oroande när det inte finns något vaccin än.
Så vi ska undvika sociala sammanhang, som om såna ens existerar längre, i vårt snart helt nedstängda samhälle.
Och vi ska handla mat de första 2 timmarna affären öppnar.

Och det innebär dessutom att jag inte kan träffa mina barnbarn utan risk.
Alla vet ju att barn ofta är snuviga även om det inte brukar vara så allvarligt.
Men för en diabetiker kan det ju bli riktigt allvarligt.

En stunds rädsla inför informationen övergick i någon slags ilska istället.
Ilska på min rädsla som jag nu sparkat ut.
Jag har fått nog av att isolera mig redan så jag tänker inte isolera mig i 18 månader till, tills ett vaccin kommit ut.

Jag tänker använda mitt eget sunda förnuft när jag ska göra saker.
Går väl inte hem till någon som är sjuk direkt.
Men tänker verkligen inte isolera mig från allt och alla.

Gjorde jag det kunde jag lika gärna sluta leva direkt.
För det är inget liv för mig.
Så nu slutar jag vara rädd och tar tillbaka mitt liv.



Kommentarer

  1. helt rätt ....tror fler och fler gör som du ..använder sitt sunda förnuft å jag skulle då aldrig våga ta ett vaccin som något läkemedelsföretag jobbat fram snabbt för att tjäna pengar på ...nää fy tusan ..se bara på svininfluensa vaccinet ..så många som blev sjuka resten av sitt liv ....näää ..jag håller mig till ett vettigt rörelsemönster i livet när det går sjukor runt mig ..undviker bussar/tåg ..bio å stora publik händelser när det går magsjukor å influensa eller andra jobbiga sjukdomar ...håller mig även ifrån sjuka nära vänner /släktingar å tvättar händerna å spritar de när jag kommer hem ..går inte heller på affärer när det är knökfullt med folk ( i en kö har jag minst en armslängd avstånd) ..risk tänkande är alltid bra ...nu läste jag att en del riskgrupper kommer kanske tas bort som riskgrupp ..å de kommer mer gå efter ålder ...ja du man blir snurrig av all info ...så gå efter ditt sunda förnuft du ...hoppas du kommer ut lite å får lite frisk luft under helgen om vädret och orken tillåter de ..men använder broddar för tusan så du inte bryter dig..gåstavar är nog oxå bra som stöd ..ja du vet ..hängslen och livrem hehehe ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din uppmuntran. Det behövs när humöret dalar.
      Ha en riktigt bra dag nu du också.
      Kram

      Radera
  2. Här har vi inget val utan måste lyda order annars kommer polisen.
    Vi är inte ens snoriga inte i någon riskgrupp heller.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Det oroade mig att 36% av alla som dött i Italien hade diabetes och 72% hade högt blodtryck. Jag har båda. Så då blev jag orolig. Inget vaccin att förebygga med på länge än. Så drabbas jag löper jag ganska stor risk att dö.
    Så klart man oroar sig då. Men försöker skaka av mig och leva så normalt som möjligt.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning