Hann inte

..........få fram kameran tillräckligt snabbt i morse.
När jag drog upp rullgardinen stod det återigen 2 rådjur precis utanför mitt fönster.
                                                    Bild från nätet

Dom fick bråttom iväg när de upptäckte att jag stod i fönstret.
Dom har nog svårt att hitta mat i all snö som kommit
så dom vågar sig ner till bebyggelsen.
Här tuggade dom på trädgrenar som hänger ner såg jag, bl.a. på syrenerna.
Vackra djur. Hoppas de hittar föda.

Jag har en trött dag idag.
Skulle gärna somna igen och sova en stund.
Men det går inte för jag väntar på att dottern och yngsta barnbarnet ska komma.
Dom brukar vara morgonpigga, som man var själv när man hade småbarn.
Så dom kan dyka upp när som helst.

Det har börjat snöa igen.
Mitt på dagen ska det tydligen övergå till regn.
En vecka med snöblandat regn varannan dag väntar oss här enligt SMHI: s prognos.
Det kanske är vädret som gör mig trött.


Tror det är dags att fylla på med koffein så jag inte sover när dottern kommer.

Ha en skön Söndag.
Kram

Kommentarer

  1. Inte lätt att försöka knäppa en bild på dessa vackra djur. Vi hade rådjur på tomten ofta när vi bodde i huset.
    Ha en bra söndag och hoppas du piggnar till.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så konstigt att dom kommer ändå ner bland hyreshusen. Jag bor ju inte precis på landet. Även om Sundsvall inte är en stor stad. Stackarna måste ha svårt att hitta mat.
    Hungern är väl större än rädslan.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning