Corona funderingar

Nu är yngsta barnbarnet förkyld.
Så nu får dottern hålla sig hemma med honom.
Han är snorig, har ingen feber utan är pigg och glad.
Men på förskolan får han ju inte vara nu, med Corona viruset i faggorna.

Här uppe hos oss ligger trädgårdarna fortfarande begravda under is och snö.
Så han kan inte vara ute och leka det får bli på altanen en stund i solen.
Om den behagar visa sig idag, inte än i alla fall.
Han saknar kompisarna på förskolan så klart.
Mms:ade en bild till mig igår när han hade klätt ut sig till en legogubbe, Ninjago. Haha😂
Tur han kan roa sig själv även utan kompisarna.

Här i vår del av landet kan man inte börja påta i trädgården på några veckor än.
Det är inte som i södra delarna av Sverige där våren redan kommit.
Så för mig är enda uteaktiviteten att gå till soptunnan eller sitta på bron en stund.

Jag är ju på bättringsvägen nu.
Har lite hosta kvar bara men annars mår jag bra.

Blir lite orolig när myndigheterna går ut och uppmanar alla som är 70 år och uppåt att hålla sig inne de närmsta månaderna.
De ska inte ens gå ut för att handla.
Att det oroar mig är för att även om jag inte är 70 så tillhör jag en av riskgrupperna.
Eftersom jag är diabetiker.

Ska vi i riskgrupperna också hålla oss hemma nu då?
Vad gäller för oss? Har inte en susning. Får googla.
Nu har jag googlat. Vad fick jag för information?
Kan ni tänka er......inte någon information alls.

Antar att det betyder att det inte finns några restriktioner för oss i riskgrupperna som är under 70.
Hmmm......det finns mycket att fundera på i dessa tider.

Nu kommer solen, grannarna har gått till jobbet.
Så jag kan nog smita ut och sitta på bron med en kopp kaffe en stund.
Utan att bryta mot några regler, har ju 5 dagar kvar av min "karantän"

Ha en bra dag allihopa.
Kram



Kommentarer

  1. kolla denna video ...å under den har hon länkat till flera instanser som har information från myndighet och tillförlitliga källor https://www.youtube.com/watch?v=M3Pvkomjw74

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok tack för att du delar med dig.
      Kram

      Radera
  2. Här går det inte att sitta ute idag för här regnar det. Så det blir bara att sitta på altanen och titta ut genom fönstret.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska ha fint hela veckan. Men det hjälper inte när man inte kan gå ut och njuta av solen.
      Får smita ut korta stunder när grannarna är på jobbet och andas lite frisk luft.
      Hå hå ja ja.
      Kram

      Radera
  3. Sitter också hemma men inte av tvång. Men känner mig lite omotiverad att ge mig ut någonstans.
    Det är hysteriskt på mataffärerna och så mycket annat har stängt igen helt.
    Man blir lite orolig när man ser att det är så kaotiskt redan nu. Vi har ju inte ens nått toppen av smittspridningen än. Var ska det här sluta frågar jag mig.

    SvaraRadera
  4. Jag tror de flesta av oss känner likadant och har samma funderingar.
    Inte känner man någon trygghet precis.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning