Har fått veta

..............att jag måste sitta hemma isolerad i 14 dagar räknat från den dag min förkylning började.
Det blir alltså till och med den 23/3 då.
Även om det är högst osannolikt att det är annat än en vanlig förkylning så är det dom reglerna som gäller nu.
Isolering i hemmet i 14 dagar för säkerhets skull.
Borde ha fattat det själv men hade inte tänkt på det.

Som tur är har jag ganska fullt i frysen just nu.
Så mat lär det inte bli någon brist på här hemma.
Skulle jag behöva något får dottern handla det och ställa det utanför.

Så någon panik känner jag inte.

Använder man bara sitt sunda förnuft behöver man inte vara onödigt orolig.
Tycker jag i alla fall.

Då syftar jag på ens egna hälsa.
Sen finns det självklart annat att bekymra sig över.
Som tex alla stackare som inte får göra högskoleprovet som planerat.
Hur ska dom gå vidare för att komma in på olika utbildningar nu.

Förresten kanske det snart blir i Sverige som i våra grannländer, att alla skolor stängs.
Vad ska vårdpersonal som behövs då göra av sina barn för att kunna jobba.
Hur har de löst det problemet i våra grannländer?

Ett problem föder snabbt en massa nya.
Och tankarna runt Corona viruset är så klart många.
Men ibland kan det bli lite för mycket information också, så man till slut inte orkar lyssna längre.

Så nu stänger jag av dom tankarna ett tag.
Trots sjukdomar, väderomslag som man blir galen på och allt annat som kan störa, så hoppas jag ni har en trevlig helg.

                Glöm inte bort att le. Skratt förlänger ju livet sa nån. 


Kram

Kommentarer

  1. ibland tänker jag att inte hela sanningen kommit fram om det där viruset ..det kan ju ha kommit ut av misstag från något labb ....för så här galet är det ju inte ens när det gäller ebola eller när andra dödliga influensor härjat ....jag tror att värdens ledare vet något vi inte får veta ..de lär väl visa sig så småningom om antar jag ..krya så gott det går ..hade fint

    SvaraRadera
  2. Ja vissa av myndigheternas beslut är så ologiska tycker jag.
    Följde ditt råd och drack kallt citronvatten hela dagen igår. Och det hjälpte faktiskt. Så tack för tipset.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad bra ...jag å min ena dotter har testat genom åren ..både varmt å kallt å märkt att kallt lindrade å fick hennes halsflusser att gå tillbaka ibland....gillar man isglass kan man ju frysa apelsinjuice blandat med vatten ....du får verkligen vara påhittigt med aktiviteter nu om du ska vara hemma så länge ...men bara du blir lite kryare å solen tittar fram kan du ju sitta på trappen å mysa under en filt med något gott att dricka å få frisk luft ..skönt att vädra ur sovrummet ordentlig innan man lägger sig oxå ..krya

      Radera
    2. Skulle ha velat beställa hemleverans från Ica. Men så många har gjort det så dom hade inga lediga leveranser förrän den 23. Och då kan jag skippa det eftersom det är sista dagen av isoleringen. Hade inte tänkt på att jag faktiskt kan sitta på bron en stund när grannarna är på jobbet. Bra tänkt Klös. Mår mycket bättre så rastlösheten har börjat komma nu. Suck. Tack för alla bra tips. Ha det bra nu.
      Kram

      Radera
  3. Här är allt stängt fr.o.m.. måndag. Var och handlade idag och inte mycket kvar på hyllorna.
    Krya på dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här tydligen, att folk hamstrar matvaror. Fast myndigheterna sagt att det inte behövs. Det finns ingen brist och inget behov av hamstring. Men människor är sig lika överallt tydligen. Känner mig nästan frisk nu. Men har lite mer än en vecka kvar av isoleringen. Rent ut sagt skittråkigt.
      Hoppas ni klarar er från virus och förkylningar och annat elände.
      Kram

      Radera
  4. Oj! Krya på dig! Skumt detta med Corona...tur man bor lite öde här på landet!
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning