Dag 9

Dag 9 av min hemma isolering.
Mycket datatid och många timmars tv tittande har det blivit under den här perioden. 
Mycket slöande i soffan fast man försöker hitta på saker att göra.
Till och med katten är uttråkad som ni ser.
Och har förvandlats till en soffpotatis hahaha.
Eller också är hon bara extra solidarisk med sin matte. 😂😂😂

Vet inte vad som hade hänt men plötsligt hade Ica hemleveranstider lediga igen.
Toppenbra för mig som sitter här och inte kan ta mig ut och handla.
Så jag beställde månadens inköp av det mesta och får det hemkört imorgon mellan 8-12.
Så då slapp brorsan handla åt mig.

Imorgon ska dottern och minsta barnbarnet, Alex, komma hit och umgås lite under dagen.
Dom sitter ju också isolerade hemma eftersom Alex är förkyld, precis som jag.
Det blir härligt att få lite sällskap under några timmar.😀

Tidigt i morse kom fastighetsskötaren hit med ett papper och en tejprulle i handen.
När han gått gick jag ut i trappen för att kolla vad han hade satt upp till oss.
Det var en uppmaning som helt enkelt gick ut på att vi ska undvika att göra felanmälningar nu under Corona tiderna.
Endast akuta ärenden som vattenläckor eller kyl och frys som går sönder får felanmälas.
Detta med tanke på fastighetsskötarnas säkerhet för att skydda dom mot smitta.

Det blir bara värre och värre tycker jag.
Människor blir så överrösta med ny information från alla håll hela tiden att dom snart inte vet vad dom kan lita på.
Det föder rädsla naturligtvis, rädsla för sjukdom och rädsla för att bli smittade.
Rädsla för andra människor.

Så kan det ju inte få fortsätta.
Då blir snart våra hem som egna små isolerade öar.
Där vi bara har kontakt med omvärlden via nätet.

Hoppas verkligen att det finns fler som är intresserade av att hjälpa varandra än såna som inte vågar.
Nu när alla 70+ medmänniskor ska hålla sig isolerade måste det vara många som behöver hjälp.
Att handla, uträtta ärenden, kanske gå ut med hunden.

Jag hoppas att större delen av oss i det här landet ställer upp och hjälper varandra nu.

KRAM

Kommentarer

  1. Nog är det kaos just nu och man både förstår och inte förstår vissa bestämmelser som sätts.
    Ha en bra dag med besök av dotter och barnbarn.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det är inte förrän imorgon dom kommer hit, dottern och Alex.
    Men tack ändå.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Förkylningen har inte gett med sig riktigt än.
    Nu ikväll är jag riktigt snorig och hostig igen.
    I och för sig gör det inte så mycket.
    För jag får ju inte gå ut förrän i nästa vecka ändå.
    Hinner nog bli bra till dess.....hoppas jag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. trevligt med lite främmande å ni har väl säkert samma slags förkylning ..så du nu inte åker på ny förkylning du inte haft förut ..men med stigande ålder har man nog haft det flesta förkylningarna å byggt upp immunförsvar för de så man inte bli så jätte sjuk ..skönt du kunde beställa hem maten då ..hade så bra det går ..krya

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Klös.
      Tror precis som du att vi har samma förkylning. Så brukar det vara med barnbarnen.
      Så det är nog ingen fara för ny smitta.
      Det ska verkligen bli skönt att få hem påfyllning till skafferi och kyl o frys.
      Känns lite lyxigt att få allt hemlevererat också, haha.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning