Blev väckt

...........av solen kl 6 i morse. Underbart!
Det är visserligen bara +1 ute, än så länge.
Men det blir nog varmare under dagen.
Och bara att se solen direkt på morgonen lyfter humöret direkt.

Vilken bra start på den här nya veckan.

En vecka då jag INTE tänker tillåta mig själv att deppa ner mig, för att jag är trött på att vara  själv isolerad här hemma.

Tänker istället att jag är inne på upploppet snart.
Bara några dagar till, närmare bestämt 7, sen kommer jag att kunna gå ut igen.😁Lycka.

Minstingen Alex ringde videosamtal igår för att skrämma bort mina baciller.😂
Han saknar sin mormor och vill att jag ska bli frisk.
Underbara älskade barnbarn💕
Saknar honom också.

Under helgen som var fick min brorsdotter tillökning i familjen, inte av någon ny liten människa.
Nej, hon och hennes man har skaffat höns och en tjusig tupp som håller reda på hönorna.
Och så har hon skaffat sig ett annat gäng fåglar.
Nämligen såna här.
Har ni sett vilka fina ankor, svensk gul anka är det.
2 damer och deras 2 män, eftersom ankor lever i par.
Hade ingen aning om att de är monogama djur.
Intressant och väldigt sympatiskt.

Det ska bli kul att få åka dit och se de nya medlemmarna av familjen.

Men det dröjer ju åtminstone en vecka.
En vecka som börjar nu, med solsken, positivt tänkande och en stor dos kaffe.😃

Ha det bra. KRAM


Kommentarer

  1. märkt att folk är ute å går fast de varit sjuka å haft feber ..å träffar man inte folk så smittar man ju inte andra ..jag skulle nog i alla fall vara ute i trädgården om jag orkade så klart ..stå ute och plantera om lite blommor ..kanske klippa ner lite visset i någon rabatt ..frisk luft behöver man ..å även röra lite på sig ...kanske kratta lite löv ...å sen njuta av en kopp på trappen även om inte solen visar sig sen blir det ju trevligt att gå in å laga lite lunch .kanske baka något ..lösa korsord ..rena i några lådor ..planera för något trevligt i sommar osv osv ..hade så bra det går ..du får beställa lite gott du kan äta å dricka å någon bra tidning som någon vän/dotter får lämna vid dörren ..jag hade beställt en god kycklingsallad en flaska gott bubbelvatten å en må bra tidning eller kanske Tara ..eller hus&hem kanske :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min bror och hans fru ska handla till mig på Onsdag när "löningen" kommer.
      Då ska jag passa på att få hem något riktigt gott. =)
      Kram

      Radera
  2. Här är det 15 dagar framåt nu som gäller oavsett man är sjuk eller inte. Nu får vi bara göra saker som är absolut tvång med. Som att handla, bankärenden och sjukhuset.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det mesta i samhället öppet som vanligt. Fast alla idrottsevenemang och alla konserter är inställda. Precis som teater och bio. Alla icke arbetsrelaterade flyg är inställda. Men det blir nog ännu mer snart skulle jag tro. Danmark och Norge är helt igenstängt redan.
      Och barnens alla fritidsaktiviteter är inställda. Så dom har inget att göra efter skolan som ju är öppen som vanligt.
      Det är ett samhälle i förändring under virusrädslan.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning