Varför.....

.......kan man inte blockera alla spam mail man får dagligen till sin e-mail?????
Blir så himla less på att varje gång man kollar sin mail så är det hundratals meddelanden som är spam.
Sen får man sitta och ta bort och kasta och sen tömma det man kastat.
😡Grrr blir så arg och trött på allt skräp.😡
Även om man aldrig öppnar ett sånt mail så fortsätter det ju att komma hela tiden.
Och det finns inget sätt att blockera avsändarna.
Varför inte?????

På mobilen kan man ju blockera telefonnummer man inte vill ha samtal från.
Det gör jag ofta med försäljare och skumma nummer man inte känner igen och mobil nummer från utlandet m.m.

Om det går att göra med samtal på en mobil borde det ju gå att göra samma sak med meddelanden till en mail adress. (Tycker jag i alla fall)
Så varför har ingen kommit på ett sätt att fixa det på? Eller finns det ett sätt som bara dataexperter känner till???? Jag vet inte. Men man undrar ju.

Om någon som läser det här vet ett sätt man kan spärra all skräppost så skulle jag bli överlycklig för ett råd hur jag ska göra.





Kram på er.

Kommentarer

  1. Hittade en förklaring på nätet förut. Som var för krånglig för mig.
    Men det gick ut på att man skulle gå ut på drivrutiner eller något sånt.
    Och ta bort mejlen där, innan de kom in på ens mejlkonto.
    Men då får man väl ändå göra det om och om igen.
    Förstod aldrig det där riktigt så jag gav upp.

    SvaraRadera
  2. Ja det lät lite krångligt. Ska försöka att kolla upp det lite mer. Tack för tipset.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning