Vaknar upp

...........till det här 

Vintern har återvänt igen! Det har snöat under natten och snöar lite fortfarande, -2 grader så snön ligger kvar.
Såååå tråkigt, precis när det såg ut att bli vår.
Vädret är verkligen helt oberäkneligt nu för tiden.

Ja,ja, jag skulle ju ändå sitta inne eftersom det är 3 dagar kvar av min 14 dagars isolering.

Igår kom dottern och barnbarn och umgicks med mig  under dagen.
Det var så mysigt men det märks att jag inte är riktigt frisk än, kroppen blir fortare trött.
Så efter besöket somnade jag på soffan ett tag.

Varorna från Ica blev hemlevererade och inburna av budet, lyxigt värre och jag är helt nöjd med allt.
Kommer beställa hem fler gånger.

Idag händer väl inget särskilt här.
Det blir korsord och läsning och kanske jag hittar något att städa eller sortera, som tidsfördriv.
Det är svårt att hitta tidsfördriv när man suttit hemma i så många dagar.

Kanske kan gissa hur länge en katt kan tvätta sig på samma ställe?
Ja, nästan så desperat och uttråkad blir man av att sitta här dag ut och dag in.

Hoppas ni slipper isolering och att ni får må bra och ha en alldeles förträffligt bra Fredag nu.
Kram

Kommentarer

  1. Men fy så trist med en massa snö igen.
    Ha en bra fredag nu så tråkigt det än är att sitta isolerad.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja man vill ju inte ha vinter igen i slutet av mars.
    Ha en fin Fredag ni också Carin.
    Kram

    SvaraRadera
  3. hörde att en del som sitter isolerade gör en fika korg å åker ut med bilen antingen i skogen eller sitter i bilen med fin utsikt ( då smittar man ju inte någon ) ...men du har ju ingen bil å inge mysigt väder att ut å leta vyer heller ...bra det funkade med matleveransen .....jäkla tråkväder har ni oxå, om de nu är en vanlig förkylning eller vanlig flunsa du har så får du se till att inte ut bland massa folk första veckorna då du säkert har nersatt immunförsvar nu efter kroppen jobbat med förkylningen ..vill inte att du ska råka ut för corona oxå ..krya så gott de går å trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken.
      Hörde att man ska stanna hemma ytterligare 2 dagar efter att man blivit frisk.
      För säkerhets skull. Så det får jag väl också göra då. Försöker följa säkerhets reglerna.
      Men visst är det tråkigt. Fast hellre uttråkad och levande än motsatsen.
      Trevlig helg till dig också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning