Har haft en underbart härlig helg

Lördagen bjöd på strålande sol.
Hade en underbar dag på alla sätt.
Var ute nästan så gott som hela dagen.
Vi satt till och med ute och grillade i solen.

Hälsade på brorsdottern och hennes familj och inspekterade alla fjäderbeklädda vänner dom skaffat till sitt underbara hem vid havet.



Både ankor och höns har flyttat in på gården.
Så mysiga tillskott till familjen.
Önskar att jag bodde lite lantligt och kunde ha höns jag också.

Dagen och kvällen gick snabbt, som det alltid gör när man har trevligt.
Skyndade hem på Söndagen efter att jag fått besked från dottern att hon fått tag på en soffa till mig.
Har varit på jakt efter en soffa ett tag nu.
Min bäddsoffa var obekväm, stenhård, och hade de 2 år jag haft den blivit alldeles nopprig i tyget.
Gillade den inte alls och ville köpa nytt.

Fick så klart bilder och godkände det hela och swishade betalningen till henne direkt.
300 kr!!!! Vilket fynd! Ibland har man verkligen tur.
Och bara någon månad gammal är den också.
En kollega till min dotter säljer den pga flytt.
Hon köpte den till sin dotters nya lägenhet.
Nu flyttar dottern hem igen och soffan får inte plats.
Tur för mig det. Visst är den fin?

Vi fixade med sofforna, ut med den gamla och in med den nya.
Det gick smidigt och bra, dottern och svärsonen hade hyrt släpvagn.
Bjöd så klart på fika innan dom åkte.

Samtidigt som dom körde iväg hände något tråkigt.
Det började snöa!!!! NEJ!!!! VILL INTE HA SNÖ!!!
Så nu har vi snö på marken igen, ett tunt täcke.
Vill ju ha vår nu, inte mer vinter.
Helgen gav ju mersmak på sol och värme.
Hoppas den här snön smälter bort snabbt och att det inte kommer mer.

Avslutade Söndagskvällen med att påskpynta lite.

Det blir alltid bara ägg i mitt påskris varje år.
Påskkärringen hänger i dörröppningen redo för sin flygtur till Blåkulla.
Sen har jag lite kycklingar och annat pynt runt om i lägenheten.
Så nu har jag påskstämning här att trösta mig med när det blivit vinter igen.


Ha en bra början på den nya veckan nu alla bloggare.
Kram


Kommentarer

  1. Så härligt med en skön dag på landet.
    Vilken tur med soffan och den var jättesnygg. Vilket pris dessutom.
    Värre med vädret hos dig, fy tusan så himla trist att få snö igen.
    Ha en fin måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är trist med snö igen. Dessutom har vi minusgrader igen. Så snön ligger kvar.
      Kram

      Radera
  2. härligt att helgen blev så lyckad..å vilket fint fynd
    påskpynt förgyller ju lite när du nu fick snö igen
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lika bra att pynta tidigt. Så man hinner njuta lite. För påsken är inte så lång.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen