Torsdags rapport

Förkyld, ont i halsen men ingen feber.
Så antar att jag måste stanna hemma ett tag.
Skulle haft Alex här Fredag - Lördag men det får jag avboka, orkar inte som jag mår nu.

"Du kanske fått Corona" var det en av mina kompisar som sa i telefonen igår.
Jaha, hur då???? Har inte varit på resa, inte träffat någon som varit på resa och inte har jag varit på något större event heller.
Det är väl tillåtet att bli lite irriterad på sina vänner ibland? Jag blev väldigt irriterad på henne.😏

Här snöar det idag igen, så snön som smälte blir ersatt med ny snö.
Jag säger inte mer om det, för det spelar ingen roll hur mycket jag gnäller på vädret.
Våren kommer inte snabbare för det.

Igår hade jag lilla busiga valpen här.
Hon älskar att dra runt på mina trasmattor i köket.
Enda stunderna hon är helt lugn är när hon äter eller sover. Som tur är sover hon ganska mycket.
Hon är ju fortfarande en liten valp, bara 4 månader.

Sen kom Alex och var här i ett par timmar, mellan 
16-18 bara.
Åt middag, sen lekte han och tittade på barnprogram.
Så jag behövde inte engagera mig så mycket.
Ändå var jag helt slut när han blev hämtad och sov mig igenom större delen av kvällen.
Beror så klart på förkylningen.

Så idag kommer det inte att göras många knop här.

Nässpray och värktabletter är mina bästa vänner just nu och kanske en hushållsrulle också.
Hade glömt köpa näsdukar.
Som tur är har jag i alla fall glass i frysen att lindra värken i halsen med.

Nu har klockan blivit 8 den här morgonen och solen verkar bryta fram på himlen utanför.
Jag ska strax gå och lägga mig en stund.

Ha en bra dag nu alla som tittar in här.
Kram

Kommentarer

  1. Detta snack om Corona så fort någon hostar eller nyser gör en galen. Vila din onda hals nu och din förkylning.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin. Jag ska göra mitt bästa att bara ta det lugnt.
    Ha det riktigt bra nu du också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. krya så gott det går ...några glas vatten med isbitar å sippa under hela dagen ...pressa gärna i lite citron om din mage pallar det ...bassiluskerna gillar inte iskallt har jag lärt mig

    SvaraRadera
  4. Tack för rådet. Ska dricka mycket kallt vatten.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning