Uttråkad.

Uttråkad börjar inte ens att beskriva vad less jag är på att bara sitta här.
Dag 6 av 14 så jag har inte ens kommit halvvägs än.
Vad ska man göra när man redan gjort allt som finns att göra innanför hemmets väggar???
Sitta och rulla tummarna bara eller beklaga sig på bloggen, som jag gör just nu.

Loggade in på Ica online och tänkte beställa hem lite matvaror för hemkörning i början av veckan.
Det kostar 129 kr men tänkte att det kunde det ju vara värt, nu när jag inte kan gå och handla själv.

Men nu i dessa Corona virus tider visade det sig att så många kommit på samma tanke, att det inte fanns några lediga leveranstider förrän min isoleringstid är så gott som över.
Och då kan jag ju gå och handla själv igen.
Om det finns något att handla, för tydligen har folk börjat tömma butikerna ganska rejält.

Förstår egentligen inte varför folk hamstrar matvaror
och överbelastar affärerna så dom knappt hinner fylla på sina lager innan det tar slut.
Varför ska man köpa upp hela hyllor av pasta, ris och bönor, toalettpapper och hygienartiklar???
Det är ju inte precis någon risk att vi ska få brist på dessa varor.

Däremot gör ju hamstringen att andra blir utan och får vänta i flera dagar innan dom kan handla det dom behöver få hem.


Sånt beteende gör mig sååå arg!!!!!!!😡
Ska det vara så svårt att ta lite hänsyn till andra???

Så är det tydligen!!!

Nu har den första morgonen passerat och klockan är över 9 redan.
Jag ska ta en kopp kaffe med mig och sätta mig och läsa en stund.
Även en tråkig dag kan ju bli bra ändå.......hoppas jag.

Ha det bra.
Kram






Kommentarer

  1. Ja vi hamstrade lite igår faktiskt. Varför vet jag inte riktigt men så var det i alla fall. Vet ej om butikerna får in vissa grejer nu när gränserna är stängda.
    Ha en fortsatt tråkig söndag 😉😀.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja det kan ju vara värre för er i Spanien eftersom hela landet är nedstängt. Men så är det ju inte här. Inte än i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning