Äntligen

.........har det slutat att snöa.
Vi hann få riktig vinter igen tyvärr.
Idag är det -7 grader och soligt här.
Plogen har skrapat gatan men snön ligger kvar.

 Ett riktigt vinterlandskap utanför mitt fönster nu.                          
Vår gårdsplan

Det har rasat snö från taket men det hänger fortfarande snö kvar från bro taket.

Så snabbt gick det att få vinter igen, suck, jag hoppas att den försvinner lika snabbt som den kom.
Men med tanke på mängden snö vi har nu tvivlar jag på att det går så fort.

Igår tog jag mig ut från min snögrotta.
Kändes lite så efter flera dagars intensivt snöande.
Min bror och min svägerska kom och hämtade mig.
Vi åkte iväg till köpcentrumet i Birsta.
Snokade lite i en del affärer och åt en god lunch.
Jag kikade in på vad som var kvar av bokrean.
Köpte en roman till mig och så hittade jag en "lär dig klockan" bok till minsta barnbarnet.
Efter det åkte vi till Willys och jag handlade lite grönsaker och annat inför helgen.

När jag kom hem på eftermiddagen gick resten av dagen så fort.
Plötsligt var det kväll och jag hade inte ens haft tid att blogga.

Men nu är det en ny dag och inte vilken dag som helst, det är FREDAG.
Jag ska njuta av min Fredag, ta en promenad i snön och solskenet.
Fortsätta läsa boken jag håller på med som är svår att lägga ifrån sig.
Och så ska jag kolla in en av mina serier jag följer som säsong 3 börjar idag.

Fullt upp med bara roliga saker.
Till middag ska jag göra en baconlåda jag fick tips om av en kompis.
Baconfrestelse sa hon att det hette.
Som en Jansson med bacon istället för ansjovis.

Ha en toppenbra Fredag nu.
Det ska jag ha.😀
Kram

Kommentarer

  1. Det går nog inte bara på en dag som snön försvinner. Tyvärr är det bara att gilla läget.
    Ha en skön och bra fredag nu och berätta om resultatet av din maträtt som du skulle göra idag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det kom ca 40 cm snö på en gång här. Så nu blir det inte någon vår på länge. Och alla vårtecken som kommit raderades fullständigt.
    Det är alltid roligt att prova nya maträtter. Ska berätta hur det blev imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  3. oj vad snö ni fått ...å kallt oxå ..mysigt att komma ut på lite shopping å lunch
    ha en fin helg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning