Snön smälter

Solen och vinden tar snabbt bort snön här.
Idag har vi redan +10 och gräsmattorna syns lite här och där igen.
Härligt, det finns hopp om vår även här hos oss.

Dagarna går sakta, vet inte vad jag gör egentligen.
Igår bakade jag Kesobröd, ett Lchf recept.
Inte världens vackraste men goda att äta ändå.
Det var första gången jag gjorde brödet i muffinsformar och den sista gången också, absolut.
Brukar göra på bakplåtspapper annars och det blir mycket bättre.

Vad gjorde jag mer??? Inget särskilt roligt alls.
Skurade alla golv. Igen!! Dom blir fort smutsiga även fast det bara är min katt och jag som går på dom.
Som jag sagt förut fattar jag inte varifrån allt damm kommer.

Känns alltid bra att få fint omkring sig.
Hade varit bra om det hade hållit sig rent och fint lite längre bara.

Sen babblade jag och min kompis i telefonen som vanligt, säkert i ett par timmar.
Om vad kan man ju undra när samtalen blir så långa.
Om allt mellan himmel och jord som dyker upp i tankarna hos oss båda.
Tur man har en likasinnad att prata med i alla fall.

Sen var det plötsligt e.m. och dags att börja med middagen.
På kvällen tittade jag på en film på Netflix.
Och så var dagen slut.

Så dagarna går på något sätt även om allt är annorlunda mot för hur det brukar vara.

Nu är det dags för min påtår.
Och för ännu en dag att sysselsätta mig med något.
Ha det bra nu, var än ni är och vad än ni gör.
Var rädda om er.
Kram

Kommentarer

  1. Ja dagarna går även fast man tycker hur ska man ta sig i genom den när man vaknar. Här ska det handlas idag för första gången sedan vi blev satta i karantän.
    Ha en bra onsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det gick bra att handla.
      Skönt att få komma ut lite. Även om det bara är för att handla.
      Kram

      Radera
  2. Har bakat sånt där kesobröd jag också. Riktigt gott faktiskt.
    Här ute på landet är livet också ganska stilla just nu.
    Plockar hemmavid och tar en liten promenad ibland.
    Fortsätter blidvädret kan vi snart börja sitta ute på framsidan och fika.
    Ha en riktigt bra fortsättning på veckan.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för alla oss som inte har ett jobb att gå till är livet som du säger väldigt stilla just nu. Man undrar hur länge det ska fortsätta innan det vänder. Till i juni tror experterna. Men vi får väl se. Ha det bra på skogspromenader.
      Kram

      Radera
  3. Glömde skriva att ditt kesobröd såg mycket gott ut.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. gott med hembakat .de såg ju fina ut ...fastnade de i papprena kanske ? ..jag gör nått liknande ibland men då på bakplåtspapper som du oxå brukar göra..
    hoppas du haft en bra dag ..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de fastnade i papperet på muffinsformarna. Jätteirriterande.
      Men man lär sig av sina misstag, haha.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning