Nästan som London dimma

........................här utanför just nu.
                                           bild från nätet
Det ska bli snö här idag, tyvärr.

Hann inte mer än skriva det så började det snöa.
Typiskt, hoppades att vi skulle slippa undan snön.
Sån tur hade vi inte.

Ja,ja, jag ska ändå bara vara hemma och ta det lugnt idag, en riktigt skön Söndag.
Igår var jag iväg och grattade min bror som fyllt 65.
Det var trevligt och jag kom hem runt middagstid som jag hade tänkt.

Men idag är jag lite extra trött, om det beror på firandet av brorsan eller på tråkvädret låter jag vara osagt.
Jag känner i alla fall att det inte blir många knop gjorda här idag.

Både lunch och middag kommer att få bli rester från tidigare i veckan.
Och jag behöver inte fundera på vad jag ska ha till gofika sen i kväll.
För jag har fått kakleverans från äldsta barnbarnet.
Han har sålt kakor för skolans räkning, så då har jag självklart köpt för att stötta dom.
Inte de sorterna på bilden, utom knäcket.
Sen köpte jag dammsugare och chokladbollar med kola smak.

Så nu har jag kaffebröd så det räcker en evighet.

Idag är det ju förresten 1:a Mars.
Den sista vintermånaden i vanliga fall.
Men i år vet vi inte hur det blir, om våren kommer hit i April som den brukar.

Tittar ut på snön som faller utanför fönstret just nu och njuter av att vara inne i värmen.

Den här mumin muggen skulle vara passande till kaffet idag.

Ha det varmt och skönt och njut av er Söndag nu.
Kram

Kommentarer

  1. Här är det rätt så molnigt idag men termometern står på +20 redan.
    Vi ska ut och gå senare idag när Vasaloppet är klart på tv:n.
    Ha en fin och skön söndag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att kunna ta sig en promenad i ljumma vindar och solsken.
    Längtar tills man kan göra det här också.
    Men här snöar det riktigt tätt just nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det snöar här hos oss också.
    Gubben på väg hem från södra delarna av landet med bil. Så jag hoppas snöandet avtar lite snart.
    Ha en skön kväll.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Hoppas det går bra för din gubbe att köra. Men han tar det säkert lugnt i det här vädret.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning