Vaknat till en ny dag

Lite sol dis här just nu och +23 grader i skuggan.
Nu kommer de varma dagarna med de tropiska nätterna SMHI varnat för.
Det gäller att bunkra med isglass och kalla drycker.
Vattenmelon också, det är svalkande.😎

Tur att jag inte bor i den varma vindsvåningen längre.
Då hade jag inte kunnat vara hemma nu.
Där hjälpte det inte ens att jag skaffade en A.C.

Igår hade jag en riktig slö dag.
Gjorde inte många knop, gick på sparlåga hela dagen.
Det var jätteskönt och precis vad jag behövde.

Men idag ska jag sätta igång med ett "göra om i överskåpen" projekt jag har skjutit upp.
Har två överskåp som behöver rensas ut och fixas i ordning så att jag får lite mer plats i dom.
Måste stå på en stege för att nå upp ordentligt.
Därför har jag skjutit upp det, alldeles för länge.
Men idag är det dags!

Så klart att jag har valt en av de varmaste dagarna i sommar att sätta igång att "jobba" 😓
Men det kommer inte att spela någon roll.
För nu har jag bestämt mig!

Vad har ni andra för er denna varma dag?
Skulle vara kul att veta.

Nu blir det en kopp kaffe och sen sätter jag igång.
Ha en alldeles fantastiskt bra dag!

Kommentarer

  1. jag är hundvakt hemma hos äldsta då de har A.C samt inväntar att ta emot en paket leverans ...man är allt lite allt i allo hehe
    ha en bra dag ..ta de lugnt på stegen

    SvaraRadera
  2. sitter i skuggan under parasollet och svettas....helt vindstilla.....blir in och ställa sig i en kall dusch snart.....vilken värme

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning