Ny månad och ny lag

Idag är det 1 Juli och det innebär att det nya rökförbudet träder i kraft.
Man får inte röka på offentliga platser längre.
Som icke rökare tycker jag att det blir skönt att slippa stå i rökmolnen vid busshållplatsen.
Men samtidigt blir förbudet så totalt att det blir lite synd om de som valt att vara rökare.
De blir snudd på förföljda och det känns ju inte heller rätt tycker jag.
Ja, vi får väl se hur pass laglydiga alla rökare är.

Yama sitter på broräcket och filosoferar, det där med rökning bryr hon sig inte om.
Hon provsmakade mitt nybakta Kesobröd i morse.
Det tyckte hon var så där, jag själv tyckte att det blev jättegott.
Såg lite lustiga ut kanske men smakade saftigt och gott.

Recept
Mixa 2,5 dl keso och 2 ägg med stavmixer till en smet. Häll i 2 msk smält smör. Blanda 1,5 dl mandelmjöl, 2 msk psyllium husk, 2 tsk bakpulver och 0,5 tsk salt. Häll det i smeten. Tillsätt kryddor efter egen smak. Brödkryddor eller örtkryddor.(jag tog timjan och rosmarin) Låt degen svälla i 5 min. Forma sedan runda bollar av degen och lägg på bakplåtspapper på en plåt. Det blir 6 st bollar av den här satsen. Degen flyter ut lite under gräddningen. Pensla med ägg. Strö ev på sesamfrön.
Baka mitt i ugn på 200 grader i 20 min.
Klart.

För den som vill prova ska sägas att i receptet stod det också att om man vill ha dom runda i formen kan man grädda i muffinsform.


Idag har jag varit ute och ätit lunch med brorsan och hans familj.
Riktigt trevligt var det och helt oväntat att bli utbjuden på lunch.
När jag kom hem började det att regna.
Så då är det helt perfekt att lägga sig och läsa en stund nu.

Bokmalen i mig tar vara på varje tillfälle att få läsa några kapitel.
I alla fall tills det är dags för middag och det får magen bestämma när det blir.

Så nu ska jag fortsätta att njuta av den här dagen.
Gör det ni med.



Kommentarer

  1. Läsa en bra bok medans man hör regnet smattra mot fönstret. Det är ju verkligen mysigt. Kram E.S

    SvaraRadera
  2. Här får man stå ut med rökarna och ibland är det jobbigt när man äter på restaurang.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen