Jag älskar Blomsterlandet

Igår kom jag hem efter att släpat mig uppför alla backarna här och var glad att få pusta ut.
Men jag hann knappt tänka tanken så ringde dottern och talade om att hon skulle hämta mig för en tur till blomsterlandet.

Så de här trötta fötterna fick ge sig ut igen.
Och solglasögonen får man ju inte glömma. 😀

På blomsterlandet köpte jag en röda vinbärsbuske 
Den ska jag ge bort till min brorsdotter som håller på att fixa en egen liten trädgård till sin dotter Saga.
Sagas trädgård ska ha både bärbuskar, fruktträd och blommor och ligga lite för sig själv på den stora tomten. En kul idé tycker jag.

Förutom busken till Saga köpte jag några fina pelargoner i olika färger.
Dom ska få stå i mitt köksfönster som varit så tomt.
Och så kunde jag inte låta bli att köpa en fin solros till min uteplats.
Köpte inga lerkrukor till växterna, tyckte de var för dyra.
Ska titta på loppis efter krukor istället.

På vägen hem stannade vi till på Max och tog varsin lyxshake.

Jag tog en med päronsmak och den var supergod.
Väl värd att vänta på, för det tog lång tid att få beställningen.
Sommarpersonalen har inte fått in rutinerna än antar jag.

Sen kom jag äntligen hem och fick vila resten av kvällen.
Det var välbehövligt kan jag säga.
Men en bra Onsdag blev det.

Nu tar jag och börjar den här Torsdagen. 
Gör det ni också.😉

Kommentarer

  1. Gubben min jobbade på Blomsterlandet innan vi flyttade hit. Så jag vet att det finns massor av fint i denna butik 😄.
    Ha en fin och bra torsdag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. vilken bra onsdag du fick..ha en fin torsdag nu oxå ..hade fint

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen