Förbereder för mina små gäster

God morgon på er.
Sitter och svettas med en kopp kaffe.
Hur varmt det än är kan jag aldrig avstå mitt morgonkaffe.😅
Svettas hellre lite extra en stund.

Idag kommer mina barnbarn hit och ska vara här till i morgon.
Inte den äldsta, han är på scoutläger.
Men de andra två ska sova här.
 Fanny som fyller 12 nu i Augusti och........
Alex som fyller 5 år i slutet av September.

Jag har förberett det som ska förberedas.
Tagit fram extra madrass och bäddat, och bäddat rent i sängen också.
Sen får jag fixa i ordning bäddsoffan i kväll.
Där blir det nog jag som sover.

Till middag har jag lovat barnen pasta och köttfärssås.
Inget jag ser fram emot att laga i värmen.
Men vad gör man inte för sina älsklingar.

Imorgon på f.m ska jag åka med barnen hem till dom
Och då ska vi ha lite tårt kalas för att fira min dotters födelsedag.
10 dagar i efterskott, men så blir det ibland.🍰

Från det ena till det andra, finns det någon som vet hur man sköter rosor i kruka?
Köpte den här fina rosen för ett par dagar sedan.
Tänkte att den skulle bli fin på köksbordet.
Men nu i värmen mår den inte alls bra.
Blommorna har mörknat, en del har torkat ihop.
Jag vattnar och plockar bort det som vissnat varje kväll utan att det verkar bli bättre.
Tar gärna emot råd om någon har något sånt att ge.

Nu är kaffet uppdrucket så nu är det dags att logga ut och fortsätta med annat.
Ha en riktigt bra Fredag.

Snälla, snälla glöm inte att tipsa om vad jag ska göra med rosen.




Kommentarer

  1. Ha en fin och mysig fredag nu med dina barnbarn.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Nej givetvis avstår man inte från morgonkaffet! Dessutom finns iskaffe som ett alternativ...
    Fina barnbarn (vem brås de på tro) har du också.
    F ö kommenterar jag här lite väl sällan tänker jag -måste du ha de där besvärliga koderna?! :)Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka koder? Visste inte att jag hade några. Ska se om en data idiot som jag kan kolla upp det.
      Vad bra att jag fick veta det. =) kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen