Pustar ut

Kom hem för en stund sedan så nu pustar jag ut vid datorn en stund.
Jag har varit på biblioteket nere på stan.
Fick med mig en riktig hög med böcker hem, 8 st.
Så nu har jag att läsa ett tag framöver.

Tur att jag hade "dramaten" med mig att dra hem böckerna i.

För när man bor på Södermalm i Sundsvall är det bara backar överallt.
Det finns inte en enda väg från stan till Södermalm som inte har en lång eller ännu längre backe att ta sig uppför.

Bra motion men om man som jag har ryggproblem är det inte alltid så lätt.

Jag brukar roa mig med att titta på olika hus när jag går förbi och fundera på vilka som bor där.
Och hur det kan se ut där inne.
En gammal lite fallfärdig grind och bakom den en lummig och grön trädgård.

Helt ovårdad men ändå så inbjudande.
Eller som det här välvårdade huset.
Varför har man valt runda fönster vid entrén?

Ja, tankarna är många och snurrar på och vips så är man hemma.
Hemma och kan pusta ut med en kopp kaffe och en alldeles ny lånad bok.


Livet är väl härligt ändå.

Kommentarer

  1. Ja det är alltid roligt att titta på olika hus och trädgårdar. Känner till backarna du pratar om. Dom är inte roliga särskilt inte på vintern.
    Bra jobbat att ta dig uppför med packning och dålig rygg.

    SvaraRadera
  2. Dramaten är en fin vän när man ska gå långt med en massa saker. Vi har två stycken. En stor och en lite mindre som vi har när vi knallar iväg till marknaden ibland.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning