Svettas är inget jag gillar

Men det senaste dygnet har jag svettats så jag trodde jag skulle flyta bort.

Igår steg värmen stadigt tills det var +29 i skuggan.
Det fanns inte minsta lilla bris heller, luften stod helt stilla.
Det ska tydligen vara likadant resten av veckan.
Till på Söndag, då stiger det ytterligare, till +31.
Vilket är i varmaste laget för mig.
Hade gladeligen nöjt mig med 24-25 grader.

Så allt man ska göra får man ju vara smart och göra tidigt på morgonen innan hettan kommer.
Därför ska jag handla nu på morgonen.
Så jag kan sitta och svalka mig med isglass och vattenmelon sen på e.m.

I Tunisien när det var som varmast gick vi alltid upp på taket och satte oss.
Där fläktade det alltid så skönt.
Men något tak att sitta på finns inte här.

Mina grannar åkte iväg ut till sitt landställe igår.
De flyr stan under värmen.
Men jag har mina metoder att stänga ute det mesta av värmen.
Så jag klarar mig här hemma.

Det här handlade bara om värmen.
Ber om ursäkt för mitt tråkiga inlägg.
Lite tips på svalkande saker:
 Is the är svalkande, för de som gillar det.
Och man kan smaksätta det precis som man vill själv
 Eller varför inte lite kylskåpskall vattenmelon.
Som man antingen kan äta som den är, eller mosa och göra kalla drinkar av eller frysa till glass.
Is glass i olika smaker och former svalkar bra.
Och om den tar slut är det alltid lätt att göra en ny laddning av det man har hemma.
Frukt eller saft eller is the, allt fungerar, bara att prova sig fram.

Ha nu en bra dag med lagom sol och lagom skugga.


Kommentarer

  1. Då har värmen äntligen kommit till er i Sverige.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning