Sista varma dagen på ett tag

Helgen drar förbi lika snabbt som vanligt.
Har haft två roliga dagar med barnbarnen.
Fredagen var vi mestadels ute på tomten här.
Höll oss i skuggan och spelade boll och lekte kurragömma bl.a.
Alex tog ut en balja vatten och tvättade alla sina bilar

Sen var vi inne och pysslade med vattenfärger, pärlor och färgpennor.
Blev många konstverk för barnen att ta med sig hem.
Fredagskvällen avslutades med chips o dip framför en barnfilm.(Smurfarna 2, den var riktigt rolig)

Lördag, igår, åkte vi hem till barnen igen.
Hade ett litet mysigt firande i efterskott av min dotter som fyllt år.
Hon hade gjort en makalöst god hjortronparfait som vi avnjöt till kaffet.


Efter kaffet tog sig dottern och barnen ett svalkande dopp i poolen.


Jag åkte hem till min uteplats istället.
Där satt jag i skuggan och pustade en bra stund när jag kom hem.
Mina katter höll mig sällskap och visade tydligt att de tyckte jag skulle stanna hemma med dom.
Vilde har beslagtagit mina tofflor så jag inte kan gå
ifrån honom igen.

Det är bra att ha en tomt så man kan flytta sig efter skuggan såna här varma dagar.
Trots värmen och problem med blommorna inne så är det inga problem med blommorna på uteplatsen.

Mina mors dags blommor växer och trivs bra därute.
Har blommat lika praktfullt sen jag fick dom i maj.
Fast de har lite hjälp av alla humlor som man kan se.

Idag är det Söndag, en skön hemmadag.
Håller på att tvätta alla sängkläder och handdukar efter mina små gäster.
Men förutom det ska jag inte göra något tyngre än att bläddra i en bok ute i trädgården.


En skön Söndag ska jag ha i mitt eget förträffliga sällskap.
Njut av dagen ni också.



Kommentarer

  1. Så mycket skoj man hinner med när man har sina barnbarn hos sig. Barnfilmer kan vara riktigt kul och bra.
    Tårtan såg magiskt god ut som din dotter gjort.
    Ha en fin söndag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen