Äntligen fint väder

Igår när solen skulle gå ner såg hela himlen ut som ett färggrant konstverk.
Lite svårt att fånga på bild med mobilkameran.
Men det brukar i alla fall betyda att det blir fint väder nästa dag.
Och det stämde, för solen skiner idag också.
Kors i taket, sol 2 dagar i rad!!!
Det kanske är vår tur att få lite sommar nu, äntligen.


Jag har som vanligt inga planer för dagen.
Förutom att min dotter ska komma förbi ikväll.
Hon ska hjälpa mig att borra upp en hylla och att fixa nya plugg till en gardinstång som bara vill lossna.
Jobbiga gipsväggar i den här lägenheten.

Hade jag haft en borr skulle jag fixat det själv.
Kanske något jag borde köpa vid tillfälle.
Får lägga det till min inre inköpslista.
Ni vet den där listan med saker man har i tankarna att man skulle vilja köpa.
Som man glömmer för det mesta och oftast bara kommer ihåg just när man saknar saker man skulle behöva just i stunden.

Den ena av mina katter, Yama, är lite lustig.
Hon går ut och sen kommer hon in och går på kattlådan.
När det är klart slinker hon snabbt ut igen.
Hon går in bara för att gå på toa. Haha
Hankatten går aldrig på lådan om han kan gå ut.
De är verkligen helt olika personligheter mina båda katter.

Så den här dagen ska jag starta med att göra ren kattlådan som Yama precis besökte.

Ha en bra mitt i veckan dag nu vänner. =)





Kommentarer

  1. Ja katter är verkligen riktiga personligheter. Har också två katter. Fast hankatter båda två.

    SvaraRadera
  2. Tänka sig att solen stannade kvar en dag till. Tycker synd om er där i Sverige.
    Ha en bra mittiveckandag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Den där inköpslistan i huvudet har jag också. Har en förmåga att alltid glömma den. Visst är det härligt att vi får lite sommar feeling.
    Ut och njut nu. Kram E.S

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning