Det blir en bra dag


Ännu en härlig sommardag ligger framför mig.
Jag älskar när väderprognoserna har fel och jag får njuta av sol istället för att gå omkring i regn.

Jag och min bok ska ta vårt kaffe med oss ut och sitta i solen en stund.
Men inte riktigt än, än är det tidig morgon.
Så jag väntar nog en stund till, så det hinner bli riktigt varmt och skönt på uteplatsen.

Imorgon bitti bär det av ut till landet.
Ska vara i stugan hos min bror och svägerska Fredag och Lördag.


Det är alltid skönt med lite miljöombyte emellanåt.
Och att dessutom ha trevligt sällskap är ju aldrig fel.
Men det räcker med ett par dagar sedan längtar jag hem till mitt eget igen.
Borta bra men hemma bäst, heter det ju.

Dottern var här igår och fixade och borrade så nu är det som det ska med hyllan och gardinstången.
Nästa vecka fyller hon år, 38 år blir hon.
Jag har grubblat på födelsedagspresent till henne.
Svårt när hon redan har det mesta.
Det blir väl någon form av hudvårds set.

Sånt gillar hon så det går alltid hem.

Det är många i familjen som fyller år nu på sommaren.
2 av barnbarnen, dottern, svägerskan och bästa kompisen.
Och en hel drös av syskonbarnen, som jag som tur är bara grattar på nätet.

Båda mina föräldrar fyllde också år på sommaren.
Själv är jag höstbarn, i Oktober är det min tur att fylla år.
Den här gången fyller jag 60!!!!
Men det tar vi när den dagen kommer, inget planerande här inte. 😉

Nu ska jag logga ut, kan inte sitta vid datorn när solen lockar på mig utanför.
Jag hoppas att ni njuter av er Torsdag och att ni får en bra helg.
Jag återkommer på Söndag.
Ha det bra.

Glöm inte att du skapar ditt liv, din historia själv.🙏



Kommentarer

  1. Ha en skön torsdag och en härlig helg på landet med. Här är det mest september som m¨nga fyller i vår släkt. Sedan är det spridda skurar i hela året.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Skönt med miljöombyte. Sol men lite små kallt ändå här hos oss. Blir nog inte bättre väder heller. Ha det skönt ute på landet. Ta med en varm tröja och myggstift.

    SvaraRadera
  3. så typiskt det där med födelsedagar att alla fyller år i klungor....3-4st med ett par dagars mellanrum och sedan lugnt ett tag till nästa klunga med lika många igen ganska tätt.....så är det i min stora familj....hoppas du har det skönt ute på landet här har det varit fint väder hela helgen...ha det bra

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning