Hemma igen



Har haft en härlig helg men det var ändå skönt att komma hem till mitt eget igår igen.
Så är det ju nästan alltid tycker jag.

Men jag har njutit av den vackra naturen vid brorsans stuga.




Vackra skogsstigar att gå på medans man lyssnar till fågelsången och vinden i träden.


Spegelblankt vatten att åka ut i båten och fiska i en stund.



Eller att ligga vid bryggan och sola och ta sig ett dopp när det blir för varmt.
Eller att bara sitta i stillheten och se ut över vattnet.

Att sitta och titta ut över vatten är verkligen att finna själslig ro tycker jag.

Förutom att njuta av naturen åt vi gott och skrattade mycket, som vanligt när vi träffas.

Vi hann ta en tripp till lågprisbutiken Albert&Herbert också.

Där fyndade jag ett par byxor för halva reapriset.
45 kr!!!! Jättefina, blå med vita elefanter på.
Lite indiskt inspirerat mönster.

På vägen hem stannade vi till vid ett(säger man en eller ett?) loppis och gjorde lite fynd där också.
Bl.a. lerkrukor till mina pelargoner för 10 kr styck.
Mindre lerkrukor, än de jag köpte nu, kostade 59 kr på Blomsterlandet sist jag var där.
Så 10 kr var ju ett riktigt kanon pris.

När jag kom hem bytte jag om till mysiga hemmaklänningen och sen lagade jag lite mat.
Det blev kycklinggryta och sallad, gott.
Sen unnade jag mig en glasstrut till kaffet efteråt.
Det var också riktigt gott, fast det är glass jag köper för att ha när barnbarnen kommer hit. 😇

Sen blev det soffhäng framför tv serier resten av kvällen.
Skönt att vara en riktig soffpotatis igen.
Hem ljuva hem!

Men det var helgen det, nu tar en ny dag och en ny vecka vid.
Ha en riktigt bra början på den nya veckan full av nya möjligheter.


Kommentarer

  1. Vilken skön helg du haft och vatten är ro för själen.
    Du gjorde mycket bra fynd också. Både till dig och dina blommor.
    Ha en fin måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning