Lördag hela dagen

Dagen börjar med strålande sol och riktigt ljumma vindar här.
Känns som en perfekt sommar dag.

Igår hade jag en skön hemmadag.
Fixade och donade i lugn och ro.
Sen satt jag ute under parasollen i flera timmar.

På e.m. ringde en god vän och bjöd över mig på Lördags middag. 
Det tackade jag, självklart, glatt ja till.

Så det blir alltså idag det.
Alltid roligt att bli bortbjuden.

Idag skulle min pappa ha fyllt 90 om han levt.


Grattis på födelsedagen pappa, jag saknar dig.

Tyvärr så drabbades han av Alzheimers och fick inte ens fylla 80 innan han gick bort.
Alzheimers är verkligen de anhörigas sjukdom.
Man ser den man älskar glida längre och längre in i dimman.
Kroppsfunktionerna upphör den ena efter den andra.
Till slut är det bara ett skal kvar av familjemedlemmen.
Någon som är där fysiskt, med nöd och näppe, men inte alls närvarande mentalt.
Tills allt upphör att fungera och personen får somna in och bli befriad från kroppens fängelse.

Men det där är sorgliga saker som jag inte ska uppehålla mig vid nu.
Nu är det ju en solig sommar Lördag och jag ska bort på middag. 😊😋

Ha en riktigt härlig Lördag alla bloggisar.

Nu försvinner jag ut i sommaren och solen.
Vi hörs! 💓

Kommentarer

  1. Det är en tragisk sjukdom att se sin pappa tyna bort i.
    Ha nu en härlig och fin lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Skulle gärna vilja veta mer om din pappas sjukdom
    Om du orkar dela med dig.
    Kram och ha en trevlig helg. Nils

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte riktigt vad det är du vill veta. Alzheimers kan du läsa in dig på via nätet. Och om du har en anhörig som drabbats finns det även stödgrupper numera. Sen finns det ju olika former av sjukdomen som yttrar sig på mer eller mindre olika sätt. Min pappa hade en grav Alzheimers. Tappade först minnet, sedan motoriken och talförmågan. Sedan följde sakerna han glömde snabbt. Att äta, att ens svälja. Till slut var han ett tomt skal, ett vårdpaket i sängen. Som inte hade minsta likhet med min pappa. Det var en otrolig sorg att se honom bara tyna bort och försvinna. Jag hoppas det var vad du ville veta. Annars kan jag inte säga så mycket mer. Lycka till! Vad det än gäller.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning