Sista soldagarna på ett tag

God morgon på er den här Tisdagen.


Jag vaknade tidigt i morse, för tidigt i mitt tycke.
Redan vid 6, varför vet jag inte för jag la mig sent.
Men ibland kan man inte somna om hur man än försöker.

Det är soligt men blåser lite kyliga vindar.
Ska ändå försöka njuta av sommaren för om man ska tro SMHI och deras prognos är idag och morgondagen de sista soliga dagarna vi får här.
Sedan ska det regna 6 dagar i rad.
Tur man har regnkläder och gummistövlar.



Jag får ta en tur till biblioteket så jag har något att roa mig med i regnet.
Böckerna jag lånade förra veckan är nästan utlästa.
Jag är inne på den sista boken av de fyra jag lånade.
Får se till att låna lite fler än sist så de räcker längre.

Ska ta med mig "dramaten" så jag får hem alla tunga böcker.
Tack och lov för biblioteket, annars skulle jag aldrig ha råd att läsa så mycket som jag gör.

Nu är det dags för ännu en kopp kaffe innan jag kastar mig ut i sommarmorgonens svala luft.
Ha en riktigt bra dag nu alla som kommer förbi här på bloggen.









Kommentarer

  1. Okej, har regnet kommit tillbaka nu igen.
    Jag är glad att man kan byta böcker med svenskar här nere. För mitt boklyssnande sa jag upp när vi flyttade hit.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. ska bli regn här oxå ..men just nu skiner solen ....skönt de inte är mörkgrått på himlen å ihållande regn ..ha en bra dag

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning