Summering av gårdagen

Igår när jag skulle gå och handla kom svägerskan oförhappandes förbi.
Som tur var hade jag inte hunnit gå än.
Hon skulle iväg och köpa tyg till ett par byxor hon ska sy och ville ha sällskap.


Istället för en kort tur till Ica blev det en dag i köpcentrumet med trevligt sällskap.
Inte alls dumt. 😃

Hon köpte tyg till sina byxor och mönster för att sy kläder till sitt lilla barnbarn.
Jag hittade en tröja på rea för 125 kr.
Så vi blev båda nöjda med våra inköp.
Tröjan är i Viscose så den är väldigt sval och skön.

Vi avslutade shoppingen med att åka in på Willys och handla lite mat.
När vi var färdiga stannade vi upp utanför affären och åt varsin glass innan vi gick till bilen.
Då hände något väldigt otrevligt.

En bil stod tvärs över parkeringen och blockerade handikapp rutan.
Fast det fanns andra lediga p rutor att stå i.
En äldre dam försökte få kontakt med föraren utan resultat.
Då öppnade hon försiktigt hans bildörr och talade helt vänligt om att han blockerade infarten till handikapp platsen och måste flytta sin bil.

Sen hann hon inte mer än stänga dörren och vända sig om, så kom föraren springande efter henne.
Han gapade och skrek och viftade med händerna i den gamla damens ansikte.
Hon hade inte rätt att säga åt honom vad han skulle göra och vågade hon röra vid hans bildörr igen så skulle hon få ångra sig.
Kommer inte ihåg allt han skrek och gormade men det var en väldig svada.
Jag och min svägerska gick dit och försökte lugna ner honom, för den gamla damens skull.
Men då åkte vi också på en rejäl utskällning.
Till slut när vi inte gav oss, hoppade han in i sin bil och gasade iväg.

Det var ju tur att damen ifråga inte led av hjärtbesvär.
Då hade det ju kunnat gå riktigt illa.
Och vem vet vad som hade hänt om inte vi varit där och opponerat oss mot hans sätt.
Då hade han kanske tagit det ett steg längre ändå.

Vad är det för människa som kan agera som han?
Först medvetet stå fel parkerad och istället för att flytta på sig anfalla en äldre pensionär när man blir tillsagd.
Det var helt sjukt.😡
Och värst av allt var att ingen annan reagerade och kom till damens hjälp.

Den upplevelsen tog lite av mitt goda humör från mig.
Och en annars perfekt dag slutade i väldigt upprörd stämning.
Fast bara för en stund innan jag skakat av mig känslan.

Men idag är en ny dag.
Så idag ska jag bara vara glad har jag bestämt.

Ha en bra dag nu.
Glöm inte bort att le.









Kommentarer

  1. Vilken härlig dag tills det otäcka hände. Förstår inte folk hur dom tänker ibland. Jag brukar säga att det måste vara en bokstavskombo som sådana människor har. Så en del är inte medvetna om sitt beteende själva eller lider av det. Och andra blir drabbade av det.
    Ha en fin tisdag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen